• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

سقوط سنگ باعث مرگ کوهنورد حرفه‌ای در تنگه شیرز کوهدشت شد

  • کد خبر : 85689
  • 19 اردیبهشت 1402 - 21:49
سقوط سنگ باعث مرگ کوهنورد حرفه‌ای در تنگه شیرز کوهدشت شد
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: حسین عظیمی کوهنورد با سابقه و مربی تیم ملی کوهنوردی کشورمان بر اثر سقوط سنگ در منطقه شیرز کوهدشت جان خود را از دست داد.

محمد قدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بام با اشاره به مرگ یک کوهنورد با سابقه در منطقه گردشگری شیرز توضیح داد: دیروز صبح ساعت یازده اورژانس ۱۱۵ تماسی در خصوص مصدومیت یک کوهنورد با ما داشتند، ما هم بلافاصله به سمت محل حادثه حرکت کردیم.

وی با اشاره به اینکه اورژانس قبل از ما اقدامات اولیه را برای نجات جان وی انجام داده بود، افزود: اما اورژانس نتوانسته بود کوهنورد را به پایین انتقال دهد، ما زمانی که رسیدیم با بسکت فیکس کردیم و به پایین انتقال دادیم، اما این کوهنورد جان خود را از دست داده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ظاهراً سنگ بزرگی روی این کوهنورد می‌افتد و همین باعث مرگ او می‌شود.

قدمی عنوان کرد: دیروز عصر جنازه حسین عظیمی از کوهنوردان ‌و مربیان با سابقه کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران بود که ۳۷ سال سن داشت، توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بهشت زهرا کوهدشت انتقال داده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اظهار تأسف از وقوع این حادثه، تاکید کرد: احداث پایگاه کوهستان هلال احمر در منطقه شیرز به صورت فصلی و یا موقت ضروری است، به دلیل مسافت کوهدشت تا منطقه گردشگری شیرز حدود دو ساعت طول می‌کشد که نیروهای امدادی به محل حادثه برسند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: از ۱۵ اسفندماه تا پانزده خرداد هر سال ما در منطقه شیرز کوهدشت با بروز حوادثی مواجه هستیم، بنابراین احداث پایگاه کوهستانی هلال احمر یک ضرورت است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.