• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

سنگنوردان قزوینی از مسابقات قهرمانی جهان دست خالی برگشتند

  • کد خبر : 54385
  • 27 شهریور 1400 - 20:58
سنگنوردان قزوینی از مسابقات قهرمانی جهان دست خالی برگشتند
بام نیوز: رییس هیات کوهنوری و صعودهای ورزشی استان قزوین گفت:چهار سنگنورد قزوینی از مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی جهان در ماده سرعت به میزبانی مسکو با دست خالی برگشتند.

غلامحسن نکونام در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود:رضا، مهدی و میلاد علیپور به همراه امیررضا کرم زاده چهار ملی پوش قزوینی در ترکیب پنج نفره تیم ملی سنگنوردی ایران به رقابت های قهرمانی جهان در روسیه اعزام شده بود.

وی اضافه کرد: رضا علیپور که عنوان سریعترین مرد عمودی جهان را دارد یکی از امیدهای کسب مدال طلا در این رقابت ها بود که به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد اما در نهایت از کسب نشان بازماند.

نکونام گفت: میلاد علیپور دیگر سنگورد قزوین به مقام بیستم، امیررضا کرم‌زاده، بیست‌ودوم و مهدی علیپور به مقام بیست‌وهشتم دست یافتند.

این مسوول ورزشی گفت: سنگنوردان قزوینی در این مسابقات اگرچه مدال کسب نکردند ولی توانمندی خود را به رغم دور بودن از فضای مسابقات به دلیل شیوع کرونا به خوبی به نمایش گذاشتند.

وی افزود: این مسابقات، اولین دوره رقابت های سنگنوردی جهان بعد از شیوع کرونا بود و کشورهای دیگر از آمادگی لازم برای حضور در این رقابت ها برخوردار بودند.

نکونام گفت: رضا علیپور در سال ۲۰۱۹ نیز بر روی سکو نرفت که دلیل آن تغییر در استاندارد گیره های مسابقات بود و همین موضوع مانع دستیابی علیپور به نشان شد.

وی گفت: البته کشورهای دیگر هم در این رشته فعالیت ها و تمرین های مطلوبی داشته اند چون رشته سنگنوردی در ماده سرعت به عنوان یکی از رشته های المپیک ۲۰۲۴ مصوب شده است.

این مسوول افزود: متاسفانه ما هنوز استانداردهای لازم را در تجهیزات ورزشی این رشته نداریم و دیواره سنگنوردی استان فرسوده شده است و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی گفت: خوشبختانه در این مسابقات، یک چهره جدید به نام امیررضا کرم زاده را به جامعه سنگنوردی سرعت معرفی کردیم که به گفته رضا علیپور تنها فردی است که می تواند جای این قهرمان را پر کند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین گفت: البته نباید غافل شد که امروزه دنیای سنگنوردی پیشرفت بسیار زیادی کرده است و رقبای ایران نیز قوی تر شده اند و باید آمادگی خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان و رسیدن به روی سکوها افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.