• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

سنگنورد زن زنجانی در مسابقات قهرمانی جهان روسیه به نشان برنز رسید

  • کد خبر : 55038
  • 31 شهریور 1400 - 21:22
سنگنورد زن زنجانی در مسابقات قهرمانی جهان روسیه به نشان برنز رسید
بام نیوز: رییس هیات ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان گفت: الناز رکابی، سنگنورد زنجانی موفق به کسب مقام سوم در ماده کمباین (سرعت، لید و بلدرینگ) مسابقات جهانی بزرگسالان روسیه شد.

حمید رکابی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز، افزود: این سنگنورد مجرب و توانمند زنجانی توانست در این رقابتها یکی از ارزشمندترین نشان های این رشته ورزشی سخت و سنگین را از آن خود و ایران کند که این مایه فخر و مباهات است.

وی با بیان اینکه این رقابت ها از ۲۵ تا ۳۰ شهریور ماه جاری در مسکو پایتخت روسیه و با حضور برترین های جهان برگزار شد، اظهار داشت: این سنگنورد شایسته زنجانی توانست نخستین مدال قهرمانی جهان در رده بزرگسالان را برای کشورمان کسب کند و سطح توانمندی و آمادگی سنگنوردان ایران را به رخ حریفان قدر بکشد.

رکابی با بیان اینکه “پلیز تیسکا و کرامپل میا” به ترتیب از کشورهای اتریش و اسلوونی به نشان طلا و نقره در ماده کمباین دست یافتند، تصریح کرد: محیا دارابیان دیگر ورزشکار ملی پوش زنجانی نیز هر چند به نشان نرسید اما توانست رتبه نهم را به دست آورد.

رکابی، افزود: از ایران ۱۴ ورزشکار سنگنوردی در این پیکارها شرکت کرده بود که ۲ نفر این ورزشکاران در پاراسنگنوردی و ۱۲ نفر مابقی نیز در سنگنوردی پای به عرصه رقابت گذاشتند که ایمان ادریسی از فارس توانست در پاراسنگنوردی کلاس RP۳ به نشان برنز دست پیدا کند.

وی یادآور شد: دارابیان در رقابتهای سنگنوردی جوانان و نوجوانان جهان که در ۲ بخش مردان و زنان با حضور ۳۴ ورزشکار از کشورهای مختلف از ۳۰ مرداد ماه امسال در شهر “ورونژ” روسیه در سه بخش “سرعت، بلدرینگ و سرطناب” برگزار شد موفق به کسب مقام دوم “نشان نقره” در ماده کمباین شد و توانست رکورد ایران را نیز یک ثانیه کاهش دهد که این بسیار ارزشمند بود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=55038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.