• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
1

سه قانون طلایی برای کوهنوردی

  • کد خبر : 37073
  • 31 فروردین 1400 - 22:56
سه قانون طلایی برای کوهنوردی
بام نیوز: قانون سوم – همیشه سختتر از چیزیست که به نظر می رسد.

در بین قوانین کوهنوردی ارایه شده در منابع مختلف سه قانون طلایی نیز جای دارد که در ادامه به آن اشاره میشود:

قانون اول – همیشه دورتر از چیزیست که به نظر میرسد.

پیمایش در مسیرهای دورافتاده می تواند بسته به شرایط مختلف آب و هوایی ۸ الی ۱۲ ساعت به طول بیانجامد. بسته به منطقه و درجه سختی برنامه، بعضی از برنامه های میتوانند شامل قسمتهای فنی مانند برف و یخ و … باشند. به این شرایط حمل کوله ۱۲ کیلوگرمی و بیشتر را نیز اضافه کنید.
شرایط آب و هوایی نامساعد هنگام پیمایش و نیاز به کمپ زدن در مناطق دوره افتاده وجود دارد. پس سطح آمادگی جسمانی اهمیت ویژه ای خواهد داشت. واقع بین بودن در مورد توانایی ها و اهداف نیز اهیمت زیادی دارد.
بسیاری از فعالیتهایی که انجام می دهید فقط جسمی نیست، بلکه روانشناختی نیز خواهد بود. ایجاد هم هوایی اهمیت ویژه ای خواهد داشت، بدون هم هوایی مناسب شرایط دشوار و خطرناک خواهد بود. در زمان رسیدن به قله به یاد داشته باشید که همچنان نیمی از راه باقی مانده است. جشن واقعی را در زمان بازگشت بگیرید. بسیاری از حوادث به دلیل خستگی در بازگشت اتفاق می افتد.

قانون دوم – همیشه بلندتر از چیزیست که به نظر میرسد.

این اتفاق به خصوص در قلل بلند رایج است. مسافت زیادی از نظر چشمی تا قله یک کمپ بعدی وجود ندارد. اما به دلایلی مانند سختی مسیر و شرایط ارتفاع مدت زمان بیشتری برای رسیدن به ارتفاع بالاتر نیاز است. این مساله باعث میشود ذهن به شکل منفی درگیر شود. یک راه برای مقابله با این حس تقسیم برنامه است. رسیدن به کمپ یک به معنای یک صعود خواهد بود، هر کمپ را مانند یک قله در نظر بگیرید. این شکل تصویرسازی باعث میشود که لذت بیشتری از برنامه ببرید و خستگی ذهنی دیرتر به سراغتان بیاید.

قانون سوم – همیشه سختتر از چیزیست که به نظر می رسد.

می توان تا حد ممکن برای یک برنامه آموزش دید و تمرین کرد. اما آمادگی به همراه تجربه است. نحوه رفتار فرد در محیطهای خارجی و خطرناک می تواند لحظه ای تعیین کننده ای هنگام تلاش برای صعود قله باشد. در شرایط هوای خوب معمولا اکثر افراد خوب عمل می کنند اما آماده شدن برای شرایط آب و هوای بد دشوار خواهد بود. آماده بودن برای شرایط سخت نیاز به تجربه و آمادگی بیشتر از سطح برنامه دارد.

کافه

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.