• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

شارکی: قصور در دسترس بودن ورزشکار ۲ سال محرومیت دارد

  • کد خبر : 65008
  • 18 آذر 1400 - 12:14
شارکی: قصور در دسترس بودن ورزشکار ۲ سال محرومیت دارد
بام نیوز: قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: قصور در دسترس بودن ورزشکار 2 سال محرومیت خواهد داشت.

به گزارش بام نیوز، فرزاد شارکی، عنوان کرد: طبق بند ۲٫۴ از مجموعه مقررات مبارزه با دوپینگ ایران، سه نوبت ثبت اشکال در الزامات Whereabouts  (ثبت محل حضور) تخلف محسوب می شود. ورزشکارانی که ۳ نوبت اشکال در الزامات Whereabouts شامل تلفیقی از غیبت در آدرس ثبت شده (Missed test) یا عدم ثبت آدرس (Filling failure) برایشان ثبت شود، به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت های ورزشی محروم خواهند شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل استاندارد نمونه گیری وادا، ثبت غیبت از تست (Missed test) صرفا بر اساس گزارش افسرکنترل دوپینگ مامور شده برای نمونه گیری اتفاق می افتد و با بررسی پروفایل آدامز هر ورزشکار، عدم ثبت محرز می شود. اگر تخلف بند ۲٫۴ برای ورزشکار محرز شود مطابق بند ۱۰٫۳٫۲ مقررات، ورزشکار برای ۲ سال از کلیه فعالیت های ورزشی محروم خواهد شد.

شارکی با اشاره به اختیارات ستاد ملی ایران، گفت: در سال جاری حکم محرومیت ۲ ورزشکار که تخلف قصور آنها محرز بود صادر شد. قوانین سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ بسیار شفاف، جدی و غیر قابل انعطاف است از این رو توجه کافی به قوانین مبارزه با دوپینگ از سوی فدراسیون های ورزشی، مربیان تیم های ملی، ورزشکاران و کلیه دست اندرکاران ورزش برای پیشگیری از محرومیت های ناخواسته ناشی از سهل انگاری ضروری بنظر می رسد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=65008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.