• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
3

شانس میزبانی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال/ کدام کشور رقیب است؟

  • کد خبر : 56892
  • 12 مهر 1400 - 9:46
شانس میزبانی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال/ کدام کشور رقیب است؟
بام نیوز: فدراسیون فوتبال ایران خواهان میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال است ولی برای گرفتن این میزبانی چند رقیب جدی دارد که کار را برای ایران سخت می‌کند.

به گزارش بام نیوز، نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی، امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان می‌رسد. این مسابقات قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در سال ۲۰۲۱ برگزار شد.

این تعویق اما برنامه دوره بعدی این مسابقات را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و جام جهانی بعدی سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. هنوز نامزدهای میزبانی دوره بعدی این مسابقات به صورت رسمی مشخص نشده‌اند اما اعلام آمادگی ایران برای سال ۲۰۲۴ باعث توجه خبرنگاران سراسر جهان به این موضوع شده است.

کدام کشورها خواهان میزبانی هستند؟

همانطور که عنوان شد هنوز به صورت رسمی گزینه‌های میزبانی جام جهانی اعلام نشده‌اند اما خبرها حاکی از آمادگی حداقل ۱۰ کشور است. علاوه بر ایران کشورهای هندوستان، برزیل، روسیه، مراکش، آمریکا، مکزیک، گواتمالا، مصر و ویتنام در فکر میزبانی هستند.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی ایران که مامور پیگیری میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ در ایران شده، از آمریکا و مراکش به عنوان رقبای ایران یاد کرد.

شانس میزبانی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال/ کدام کشور رقیب است؟

خبرنگار اسپانیایی: میزبانی برزیل را رد نمی‌کنم

«گوستاوو مونانا» خبرنگار و کارشناس فوتسال در اسپانیا با بازنشر خبر نامزدی ایران برای گرفتن میزبانی جام جهانی، اعلام کرد که میزبانی کشور برزیل را هم رد نمی‌کند. یکی از مخاطبان این کارشناس در صفحه شخصی او نوشته که ایران به دلیل شرایط سیاسی شانس زیادی برای میزبانی ندارد و این سئوال را مطرح کرده که آیا میزبانی هندوستان و ویتنام خبر واقعی است؟ مونانا در واکنش تاکید کرده است که روش‌های انتخاب میزبانی از سوی فیفا ناشناخته است.

مربی انگلیسی: مراکش آمادگی میزبانی ندارد

«دیمون شاو» مربی انگلیسی فوتسال که سابقه کار در کشورهای مختلف را دارد، در واکنش به خبر انتشار نامزدی ایران در کنار کشورهای مراکش و آمریکا برای جام جهانی، خبر جدیدی را اعلام کرد. شاو گفت: «مراکشی‌ها به من گفتند که سالن‌ها و ورزشگاه‌های مناسبی ندارند.» وی همچنین از آمادگی ویتنام برای میزبانی دوره بعدی جام جهانی خبر داد.

میزبانان دوره‌های گذشته

با احتساب این دوره از بازی‌های جام جهانی که در لیتوانی برگزار می‌شود، تاکنون ۹ کشور میزبان جام جهانی بوده‌اند: هلند (۱۹۸۹)، هنگ کنگ (۱۹۹۲)، اسپانیا (۱۹۹۶)، گواتمالا (۲۰۰۰)، چین تایپه (۲۰۰۴)، برزیل (۲۰۰۸)، تایلند (۲۰۱۲)، کلمبیا (۲۰۱۶) و لیتوانی (۲۰۲۱).

شانس میزبانی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال/ کدام کشور رقیب است؟

شانس بالای قاره آفریقا برای میزبانی

قاره آفریقا تاکنون در مسابقات جام جهانی فوتسال میزبانی نداشته است که این موضوع می‌تواند شانس این قاره را برای دوره بعد افزایش بدهد. اگر مراکش و مصر به هر دلیل نامزد میزبانی نشوند و یا امکانات برگزاری جام جهانی را نداشته باشند، شاید فیفا به قاره آسیا و آمریکای شمالی چراغ سبز نشان بدهد.

شانس ایران برای میزبانی ۲۰۲۴ چقدر است

آخرین باری که ایران یک مسابقه فوتسال در سطح بالا را میزبانی کرده است، به سال ۲۰۰۳ و رقابت‌های قهرمانی آسیا بر می‌گردد. بعد از آن ایران در جام باشگاه‌های آسیا چند بار میزبان شد و مسابقات جوانان قهرمانی این قاره را برگزار کرد اما در سطح جهانی، در فوتسال میزبانی نداشته‌ایم. فدراسیون فوتبال بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا، اقداماتش را برای گرفتن میزبانی سال ۲۰۲۰ آغاز کرد اما در نهایت فیفا لیتوانی را انتخاب کرد. عدم همراهی دولت و وزارت ورزش برای گرفتن میزبانی، مشکلات ساختاری، عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تحریم‌ها و شرایط سخت انتقال پول و… از جمله مواردی است که می‌تواند شانس ایران را برای میزبانی کم کند.

میزبان چه زمانی مشخص خواهد شد؟

فیفا بر خلاف فوتبال، میزبان جام جهانی فوتسال را از چندین سال قبل مشخص نمی‌کند و این مسئله معمولاً تا دو سال مانده تا شروع جام جهانی، مشخص نیست. برای جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی، فیفا در سال ۲۰۱۸ این کشور را به عنوان میزبان معرفی کرد و این موضوع سردرگمی دیگر گزینه‌های میزبانی را در پی داشت. اگر همین رویه ادامه داشته باشد، احتمال می‌رود میزبان دوره بعدی این مسابقات در سال ۲۰۲۲ تعیین شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=56892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.