• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

شناسایی، معرفی و صدور شناسنامه ورزشی از اهداف بسیج است

  • کد خبر : 80717
  • 11 آذر 1401 - 16:25
شناسایی، معرفی و صدور شناسنامه ورزشی از اهداف بسیج است
بام: رئیس سازمان ورزش بسیج گفت: شناسایی و معرفی استعدادهای ورزشی از اهداف بسیج برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه ورزش است.

به گزارش بام، سرهنگ پاسدار فخر الدین میر افضل، پنجشنبه (۱۰ آذر ماه) در نشست خبری مسئول سازمان ورزش بسیج کشور با اصحاب رسانه با محوریت جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات و فعالیت‌های ورزش بسیج که در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در فرمان اعتلای بسیج ۱۰ ماموریت اصلی برای ورزش بسیج در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان ورزش بسیج با بیان اینکه در ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای دارای برنامه هستیم، افزود: بسیج خود را مکلف می داند که دغدغه‌های مقام معظم رهبری در ورزش را برآورده کند. یکی از ماموریت های بسیج در حوزه ورزش همگانی، ترویج تحرک و ورزش همگانی است و تلاش می‌کند تا سنین مختلف ورزش کنند.

میرافضل از ۳۰۰۰ مکان سرپوشیده ورزشی در اختیار بسیج خبر داد و گفت: ۱۰ هزار ایستگاه صبحگاهی و عصرگاهی را در برنامه خود داریم که باید برای این کار مربیانی تربیت کرده و آحاد جامعه در آن فعالیت کنند. البته این کار کمک سایر ارگان‌ها را نیز می طلبد.

وی افزود: در حوزه ورزش همگانی یکی از اهداف ما فعال کردن ورزش در پایگاه های بسیج است و ورزش هایی که می تواند در پایگاه بسیج فعال شود، در نظر گرفته شده است.

میرافضل خاطرنشان کرد: این جشنواره از هفته دفاع مقدس شروع شده و اکنون مرحله نهایی آن در حال برگزاری است و شرکت کنندگان با سنین مختلف در آن حضور دارند. در حوزه قهرمانی نیز به دنبال شناسایی نخبگان ورزشی هستیم.

رئیس سازمان ورزش بسیج گفت: به دنبال آن هستیم که با راه اندازی باشگاه در سطح نواحی بسیج، علاوه بر برپایی مسابقات بین نواحی در استان‌ها، استعدادها شناسایی و معرفی شوند.

وی ادامه داد: در گردان‌های بسیج ماموریت داریم که از نظر جسمانی، آنها را آماده کنیم تا در عرصه خدمت رسانی به مردم آمادگی داشته باشند. در این راستا چندین برنامه کوهنوردی و همایش اقتدار برگزار شده است. امیدواریم با برنامه‌هایی که برای بسیج تدوین شده در آینده شاهد معرفی ورزشکاران بسیجی در سطح جامعه باشیم.

میرافضل یادآور شد: قطعا در رشته‌های ورزشی و با توجه به ظرفیت استان‌ها به خصوص در رشته های دو میدانی، شنا و رشته‌های رزمی برنامه داریم. امیدواریم با برنامه‌هایی که برای بسیج تدوین شده، در آینده شاهد معرفی ورزشکاران بسیجی در سطح جامعه باشیم.

وی با اشاره به برنامه های مختلف افزود: در سال جاری هر برنامه برای آقایان وجود داشته و برنامه متناظری نیز برای بانوان وجود داشته است.

رئیس سازمان ورزش بسیج تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کنیم، ورزش اقشار است و دانش آموزان نیز بخشی از این اقشار هستند. برنامه و اقداماتی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

میرافضل گفت: تلاش می‌کنیم برای ۲۳ هزار پایگاه تجهیزات ورزشی سبک تهیه کنیم که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

وی در پایان اضافه کرد: در زیر ساخت روستاها و شهرهای مختلف فعالیت داشته و تلاش می‌کنیم ۵۰۰۰ مکان ورزشی ایجاد کنیم. امسال ۴۰ میلیارد تجهیزات برای بسترهای مختلف پیش بینی شده است. در مساجد، محلات و اقشار در استان اصفهان که حدود ۴۰ هزار مورد است، برنامه داریم شناسنامه ورزشی ایجاد کنیم.

سرهنگ روح الله معظم – رئیس مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه صاحب الزمان، نیز در این نشست خبری اظهار کرد: اصفهان میزبان مسابقات کشوری در قالب جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه های بسیج مساجد و محلات کشور است. این جشنواره در پنج رشته در حال انجام است و ۶۵۰ ورزشکار از بیش از ۲۸ استان از سراسر کشور در این جشنواره حاضر هستند. حدود ۱۰۰ نفر نیز عوامل اجرایی و داوران این مسابقه هستند.

وی با اشاره به همکاری و تعامل اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان برای برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات در رشته دارت، شنا، آمادگی جمسانی، فوتبال دستی و تنیس روی میز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.