• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
2

شهرداری ملزم به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز شد

  • کد خبر : 76223
  • 13 تیر 1401 - 20:46
شهرداری ملزم به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز شد
بام نیوز: عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر الزام شهرداری به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز تاکید کرد.

به گزارش بام نیوز، رضا محمدیان امروز در صحن شورای شهر اظهار داشت: پروژه بام شیراز در زمان شورای چهارم به میزان بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی ارتفاعات مشرف به شهر شیراز و دشت اکبرآباد از منابع طبیعی آغاز گردید و حدود ۱۰۰ هزار اصله نهال در آنجا کاشته شد.

وی بیان کرد: امکانات اولیه مناسب نیز جهت استفاده مردم در محل بنا شد اما در اثر سهل‌انگاری صورت گرفته به گزارش شهرداری، حدود ۸۰هزار درخت خشک و بخشی از امکانات ایجاد شده نیز موجود نیست و به شکلی می‌توان گفت پروژه تعطیل است، پس موضوع در کمیسیون بررسی گردید‌.

این عضو شورای شیراز اضافه کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است در راستای بهبود عملکرد اجرایی این پروژه اقدامات زیر را انجام دهد.

۱) معرفی افرادی که با سهل‌انگاری موجبات از بین رفتن ده‌ها هزار نهال غرس شده و امکانات پروژه را فراهم نموده‌اند به قوه قضاییه.

۲) به کارگیری یک مشاور توانمند ذیصلاح برای طراحی و راهبردی کلی پروژه بام شیراز در مدت مصوب.

۳) به کارگیری مدیر اجرایی دارای سابقه و تجربه مناسب و تشکیل تیم اجرایی و طراحی مستقل در پروژه مذکور، اقدامات عمرانی و توسعه زیرساخت‌های پروژه خصوصا بازگشایی و همسازی راه‌های دسترسی، افزایش سرانه درختکاری و نگهداری آنان و احداث بناهای خدماتی لازم مانند سرویس‌های بهداشتی و مخازن ذخیره آب، سایت‌های گردشگری.

۴) اولویت استفاده از انرژی‌های طبیعی باد و خورشید (ترجیحاً با جذب سرمایه گذار).

۵) مشارکت و سرمایه‌گذاری خرد با استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف گردشگری مانند ارائه خدمات حمل و نقل توسط آفرودها و ارائه خدمات گردشگری با احداث کمپ‌ها و سیاه‌چادرهای عشایری، ایجاد بازارچه‌های تولیدات سنتی عشایران، ارائه خدمات هیئت‌های ورزشی دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی، کوهنوردی و فعال‌سازی انجمنهای طبیعت‌گردی و حافظ محیط زیست با رعایت تشریفات قانونی.

۶) در مسائل طراحی و اجرایی: احداث مکان‌های لازم ورزشی، پاسگاه انتظامی، ایستگاه اورژانس، ایستگاه آتش‌نشانی، دفع و جمع‌آوری پسماند و زباله.

۷) فعال‌سازی پروژه مذکور حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده و ارائه گزارش روند اجرایی آن هر دو ماه یکبار به شورا.

۸) تجمیع تمام بودجه‌های مرتبط با مدیریت ارتفاعات به صورت متمرکز در اداره ارتفاعات جهت تسریع در امور.

۹) ایجاد یگان حفاظت با استفاده از منابع انسانی موجود به منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و ایجاد امنیت در پروژه با استفاده از ظرفیت و توان نیروی انتظامی.

۱۰) تهیه طرح آبخیزی پروژه با استفاده از مطالعات انجام‌شده توسط سازمان سیما منظر شهری.

برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در مسیر پیاده‌روی اربعین

محمدیان در این خصوص اظهار داشت: مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در واقع یک مسیر بین‌المللی است که همه کشورها در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی از مصوبات شورای چهارم بود که در گام نخست موکب حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در شلمچه برپا گردید و هم‌اکنون نیز فعالیت‌های آن در حال انجام است.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، زیارت و گردشگری بیان کرد: برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در مسیر پیاده‌روی می‌تواند یک پتانسیلی برای شهر شیراز ایجاد کند که هم دارای آثار معنوی برای شهرمان است و هم با معرفی شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) می‌تواند در زمینه گردشگری مذهبی موثر واقع شود.

محمدیان تصریح کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شد شهرداری شیراز از محل ردیف بودجه‌های فرهنگی با مسئولیت شهرداری شیراز و با هماهنگی تولیت محترم آستان مقدس احمدی و ستاد عتبات عالیات، ضمن پیگیری و اخذ مجوز قانونی اقدام لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرایی نمودن این موضوع کمیته راهبردی و برنامه‌ریزی با حضور نمایندگان اجرایی دستگاه‌های مرتبط، شهرداری و نماینده شورای اسلامی شهر از کمیسیون سومین حرم، زیارت و گردشگری با مسئولیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تشکیل و اقدامات لازم انجام گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.