• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

شهردار اصفهان:آماده گفت و گوهای انتقادی هستیم

  • کد خبر : 71300
  • 07 اسفند 1400 - 22:57
شهردار اصفهان:آماده گفت و گوهای انتقادی هستیم
بام نیوز: شهردار اصفهان بر ضرورت پایان بخشیدن به تعریف و تمجیدهای مکرر از مسوولان و مدیران تاکید کرد و گفت: آماده پذیرش هرگونه انتقاد سازنده و مفید هستیم.

به گزارش بام نیوز از روابط عمومی شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده روز جمعه در دیدار با نمایندگان خبرگزاری های کشور در اصفهان با بیان اینکه باید نسبت به تغییری که در نوع نگاه و انتظارات مردم از مسوولان و مدیران ایجاد شده حساس باشیم، افزود: بتازگی در جامعه ما اتفاقاتی رخ داده که قدری نگران کننده است؛ مردم نسبت به برخی از مسائل بی‌حس و بی‌تفاوت شده‌اند که به نظر می‌رسد، این امر، پیامی در خود دارد و باید از سوی ما دریافت و به ایجاد تغییر در رویه اطلاع رسانی و سبک کار رسانه ها منجر شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه عملکرد فعلی رسانه ها و نوع نگاهی که به انعکاس اخبار دارند، نمی تواند شکاف و گسستی که میان مردم و مدیران ایجاد شده را کاهش بدهد، تاکید کرد: باید کلیشه های قبلی شکسته شود تا مردم باور کنند که قرار است اقدامات تازه ای صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه چرا باید بطور مستمر عکاسی همراه مسوولی همچون شهردار باشد و از کارهای عادی او مانند نشستن در مترو و رفت و آمدهای کاری، برگزاری جلساتی که وظیفه اوست عکس و خبر تهیه کند گفت: این کار، معنایی جز پایین تصور کردن سطح فهم عموم ندارد. مردم از نمایش و بازی و فیلم خسته شده اند.
قاسم زاده پرهیز از قطب‌سازی و بت‌سازی در حوزه رسانه را ضرورت دیگری برای فعالان حوزه خبر دانست و تاکید کرد: من در رسانه های شهرداری اصفهان، این مساله را پیگیری کرده ام زیرا معتقدم شهردار نباید تافته جدا بافته تصور شود و خبر باید بر اساس ارزش خبر و نه بر اساس جایگاه اداری افراد تنظیم شود.
قاسم‌زاده اضافه کرد: باید به سمت یک انقلاب خبری و رسانه ای برویم تا این ساختارها کم کم شکسته شود درحالیکه در شرایط حاضر فضای مجازی، گستردگی زیادی پیدا کرده و برای به دست آوردن اعتماد عمومی در جامعه باید مبانی کار خبری عوض شود تا دیدگاه مردم تغییر کند.
وی با تاکید بر باز شدن باب نقد و انتقاد در رسانه ها، گفت: همه اقدامات شهرداری صحیح و قابل قبول نیست و ایراداتی هم در کار وجود دارد. بنابراین باید این ایرادات در رسانه‌ها به نقد کشیده شود و نباید فقط از کارشناسان موافق نظرخواهی شود بلکه باید نظر مخالفان هم شنیده و منتشر شود.
شهردار اصفهان تاکید کرد: نباید در یک دایره بسته قرار بگیریم که فقط خودمان را تایید کنیم؛ زیرا در این صورت رفته رفته باور می کنیم که تافته جدابافته هستیم! این توهم برایمان ایجاد می شود که خیلی خوب هستیم و کم کم مردم را تحویل نمی گیریم و ژن برتر می شویم.
وی نقش رسانه ها را در شکستن چنین ساختار نادرستی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید رسانه ها انعکاس دهنده واقعی مسائل باشند تا مشکلات از نگاه‌مان پنهان نماند. رسانه ها خیلی خوب می توانند این نقش را ایفا کرده و باب نقد و انتقاد را باز کنند و شاید این اقدامات در ساختار ملی قدری دشوارتر باشد ولی در حوزه رسانه های محلی روند راحت تری دارد.
قاسم زاده با بیان اینکه نباید کسی که پول بیشتری دارد، بیشتر دیده شود گفت: برخی دستگاه‌ها کمک‌هایی را به رسانه‌ها ارائه می‌کنند و آنها نیز اخبار مدیران آنها را به میزان زیادی پوشش می‌دهند که معنای این عملکرد این است که کسی که پول بیشتری داشته باشد، بیشتر دیده می‌شود و این تفکر، بنیان و بنای غلطی دارد.
وی تصریح کرد: این در حالیست که هرکس در این شهر، کار مفیدی انجام می‌دهد، باید اقدامش در رسانه‌ها منعکس شود. خواه یک پاکبان، ، یک معلم، ، یک فروشنده و یا شخص عادی باشد که عمل زیبای او به دیگران خیر می‌رساند.
شهردار اصفهان با اشاره به نوع و شیوه بازتاب اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب در رسانه‌ها، بیان کرد: همه ما می دانیم ایشان کارهای روزانه بسیار متنوعی دارند که شامل جلسات خصوصی، دیدار با خانواده شهدا، کوهنوردی و دیگر موارد می‌شود. ولی انعکاس این اتفاقات در جایی دیده نمی‌شود و بخش مختصری از آنها منتشر می‌شود. درحالی‌که خبر شام و ناهار خوردن بعضی از مدیران در رسانه ها منتشر می‌شود.
وی با اشاره به سیره سردار شهید قاسم سلیمانی نیز گفت: سردار سلیمانی در خدمت به مردم در وقایعی چون سیل، جنگ و. مواردی از این قبیل همواره در صحنه بود و همین باعث شد مردم آنقدر دوستش داشته باشند. ما هم باید اول کاری انجام بدهیم و بعد خبرش را به اطلاع مردم برسانیم.
وی با اشاره به اینکه کار جهادی بدون تعامل و گفت و گو با مردم نتیجه‌بخش است گفت: یکی از تاکیدات در دوره جدید مدیریت شهری، گفت و گو با همه اقشار جامعه است. زیرا اعتقاد بر این است که کار مردمی در کشور ما ٢ وجه دارد، یکی اینکه با کار شبانه‌روزی مشکلات مردم را حل کنیم و دیگر اینکه در کنار این حرکت جهادی با مردم ارتباط بگیریم و تعامل نزدیک داشته باشیم.
شهردار اصفهان خاطرنشان: اگر درک متقابل شکل نگیرد، احساس رضایت وجود ندارد و این احساس، وقتی رخ می‌دهد که همدیگر را بفهمیم و با هم گفت و گو کنیم. مردم زمانی راضی می‌شوند که فهمیده و درک شوند و مورد گفت و گو قرار بگیرند وگرنه هزاران خدمت بدون این درک متقابل بی فایده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.