• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

شکار ربات کوه‌نورد ناسا در حال صعود از کوه مرکو

  • کد خبر : 42763
  • 05 خرداد 1400 - 13:25
شکار ربات کوه‌نورد ناسا در حال صعود از کوه مرکو
انجمن پزشکی کوهستان ایران: ربات کوه‌نورد ناسا در حال صعود از کوه مرکو توسط مدارگرد مریخ شکار شد.

در حالی که مریخ‌نورد کنجکاوی مشغول تهیه‌ی تصاویر عادی و ۳۶۰ درجه از بالای کوه مرکو در مریخ و بررسی سنگ‌های آن است، مدارگرد شناسایی مریخ هم عکسی تماشایی از آن ثبت کرد.

با نگاه مدارگرد شناسایی مریخ (MRO)، اکنون یک تصویر هوایی به مریخ‌نورد «کنجکاوی» (Curiosity) و تازه‌ترین محل کاوش آن دردسترس است. این مدارگرد ماه گذشته تصویری تماشایی از کنجکاوی تهیه کرده که در حال صعود به «کوه مرکو» (Mont Mercou) است که به عنوان تپه‌ای کوچک‌تر، در دامنه‌های کوه عظیم ۵٫۵ کیلومتری «شارپ» (Mount Sharp) مریخ قرار دارد.
مدارگرد شناسایی مریخ، این تصویر را در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) با استفاده از دوربین کیفیت بالای های‌رایز (HiRISE) گرفته است.

این دوربین می‌تواند ویژگی‌هایی به اندازه‌ی یک میز قهوه‌خوری را در سطح مریخ تشخیص دهد. بنابراین به گفته‌ی تیم پشتیبانی این دوربین، با وجود فاصله‌ی ۲۶۹٫۴ کیلومتری این مدارگرد از سطح مریخ، در عکس گرفته شده، مریخ‌نورد کنجکاوی که به اندازه‌ی یک خودرو است، به خوبی دیده می‌شود.

این تصویر ماهواره‌ای از مریخ‌نورد کنجکاوی در حالی گرفته شده که خود این ربات کوه‌نورد هم کمی پیش از آن یک تصویر ۳۶۰ درجه از مریخ تهیه کرده است. این عکس در ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) از نزدیک بالای کوه مرکو گرفته شده و و با ترکیب ۱۳۲ عکس تکی، نگاهی جذاب از بالا به «دهانه‌ی گیل» (Gale Crater) دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.