• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

شکار غیرمجاز باعث کاهش گونه‌های جانوری شده است

  • کد خبر : 52361
  • 14 شهریور 1400 - 19:28
شکار غیرمجاز باعث کاهش گونه‌های جانوری شده است
بام نیوز: رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: شکار غیرمجاز باعث کاهش گونه‌های جانوری شده و نسل برخی از آنها را به سمت انقراض برده که در نتیجه تعادل حیات وحش به‌ علت از میان رفتن برخی گونه‌های جانوری از جمله گوشتخواران از بین می‌رود.

الهیار دولتخواه در گفت وگو با بام نیوز، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست کاشان هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک موفق به شناسایی و دستگیری دو گروه از شکارچیان متخلف شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه از متخلفان که در دو مسیر جداگانه مشغول شکار بودند، دو قبضه سلاح قاچاق همراه با ادوات شکار کشف شد که همراه با پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، با تقدیر از مشارکت همیاران طبیعت و شهروندان ساکن در مناطق همجوار با منطقه حفاظت شده قمصر و برزک گفت: شکارچیان متخلف در روزهای خلوت و زمان‌های سکوت کوهستان اقدام به فعالیت می‌کنند که از شهروندان و طبیعت گردها، انتظار داریم که برای حفظ طبیعت، موارد تخلف را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

دولتخواه تصریح کرد: شکار غیرمجاز، باعث کاهش گونه‌های جانوری شده و نسل برخی از آنها را به سمت انقراض برده که در نتیجه تعادل حیات وحش به‌ علت از میان رفتن برخی گونه‌های جانوری از جمله گوشتخواران از بین می‌رود.

وی گفت: شکار مطابق با قانونِ پروانه شکار، باعث ایجاد تعادل در جمعیت جانوران باقی مانده شده و حتی برای برخی گونه‌های جانوری از جمله کل و بز باعث قوی‌تر شدن نسل آنها و کاهش جمعیت پیرگله‌ها می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، افزود: قانون با کسانی که در فصل غیرمجاز یا منطقه شکارممنوع اقدام به شکار حیوانات کنند برخورد جدی می‌کند که مجازات شکارچیان متخلف جریمه نقدی، زندان، شلاق و یا محرومیت از شکار است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.