• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

صدها نفر با نوای “یا علی” امامزاده صالح تا توچال را کوهپیمایی کردند

  • کد خبر : 77047
  • 24 تیر 1401 - 20:22
صدها نفر با نوای “یا علی” امامزاده صالح تا توچال را کوهپیمایی کردند
شمیرانات - ایرنا - صدها نفر از شهروندان شمیرانی و تهرانی در آستانه عید سعید غدیر، با شرکت در همایش کوهپیمایی آستان امامزاده صالح (ع) تا توچال، آدینه خود را با نوای "یا علی" آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری بام، همایش مذکور در اولین ساعات جمعه در حالی آغاز شد که خدام امامزاده صالح (ع) با پذیرایی صبحانه از زائران میزبانی کردند و دقایقی بعد فرازهای دعای ندبه در فضا طنین‌انداز شد و گردهمایی جمعیتی که در جوار شهدای گرانقدر آستان دعا را زمزمه می‌کردند، قابی دلنشین را رقم زد.

با اتمام و نیایش، انتقال جمعیت به سمت مجموعه تفریحی ورزشی توچال با چند دستگاه اتوبوس انجام و سپس کوهپیمایی آغاز شد. طی مسیر نیز چند ایستگاه صلواتی با توزیع شیرینی و شربت، نفس عاشقان امیرالمومنین (ع) را تازه و چند خودروی شخصی با پخش سرود “سلام فرمانده” همراهی‌شان می‌کردند.

کوهپیمایان که به مقصد تجمع رسیدند، گروه سرود بین المللی اسراء، به اجرای ۳ سرود پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی، متولی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برای خوش‌آمدگویی به حضار پشت تریبون حاضر شد.

حجت السلام بی‌آزار تهرانی اظهار داشت: توچال یکی از چهار نقطه‌، از مقاصد همایش‌های پیاده‌روی و کوهپیمایی ماست و پس از همایش حرم تا حرم (به سمت امامزاده علی اکبر چیذر) دومین برنامه‌ای‌ست که برگزار می‌شود.

متولی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) ضمن اعلام این‌که همایش‌های مذکور با انسجام سپاه محمد رسول الله (ص) پیرو پیشنهاد وی برگزار می‌شود، هدف خود را حرکت در مسیر فرمایش رهبر معظم انقلاب در باب تغییر اتمسفر فرهنگی دانست.

وی خاطرنشان کرد: اهالی متدین و دغدغه‌مند برای صیانت از آینده نسل جوان و تقویت فرهنگ جامعه باید به میدان بیایند و تا با پررنگ‌تر شدن این حضور، ناهنجاری‌ها را آن‌قدر کم‌رنگ کنیم که دیگر به چشم نیایند.

به گزارش بام، حرم مطهر امامزاده صالح (ع) که به عنوان قطب مذهبی فرهنگی پایتخت مورد استقبال زائران از مناطق مختلف کشور بسیاری‌ست، فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) قرار دارد؛ زائران برای تشرف به آستان مقدس می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۲۴ مراجعه داشته باشند.

توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.
مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای امکاناتی همچون تله‌کابین، بام تهران، تله‌سی‌یژ، تله‌ اسکی، پیست و مدرسه اسکی، سورتمه، باشگاه تنیس، تیراندازی، بیلیارد، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و هتل، کلبه چوبی، شعب رستوران‌ها و کافه‌های متعدد به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.