• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
3

صدور هشدار زرد بارش برف در پایتخت/خطر سقوط بهمن وجود دارد

  • کد خبر : 81740
  • 13 دی 1401 - 19:42
صدور هشدار زرد بارش برف در پایتخت/خطر سقوط بهمن وجود دارد
بام: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد بارش برف در پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به خطر سقوط بهمن در ارتفاعات از شهروندان‬ می‌خواهیم هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار بام، حامد یزدی مهر، عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری میز خدمت که در فرمانداری دماوند برگزار شد با اشاره به اینکه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با توجه به افزایش امید و نشاط، و توجه خاص به کرامت انسانی در جامعه که یکی از گفتمان‌های انقلاب اسلامی در طول دوران عمر چهل و یک ساله آن است اقدام به برپایی میز خدمت در استان کرده است اظهار داشت: از کارکردهای مؤثر برپایی میز خدمت راهنمایی مراجعان، اطلاع رسانی، دریافت شکایات و درخواست‌های کتبی و شفاهی و نیز رسیدگی به آنها در حداقل زمان ممکن است.

یزدی مهر در ادامه از صدور هشدار زرد مدیریت بحران پیرو اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و مه در استان تهران از اواخر وقت چهارشنبه ۱۴ تا صبح جمعه ۱۶ دی ماه خبر داد و گفت: در ارتفاعات نیز در این مدت وزش باد شدید و کولاک پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه مدیریت بحران در خصوص اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و کاهش دید و لغزندگی به ویژه مسیرهای کوهستانی به همه مسافران و رانندگان هشدار می‌دهد افزود: با اعلام هشدار زرد احتمال ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

وی در ادامه به احتمال آب گرفتگی محدود معابر و تأخیر پرواز و خسارت به کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: از همه شهروندان می‌خواهیم تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند و کشاورزان نسبت به مراقبت از محصولات اهتمام ویژه داشته باشند.

یزدی مهر در خصوص پیش بینی هواشناسی جهت وقوع وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات برای روز جمعه نیز هشدار داد و اظهار داشت: در این مواقع احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد وجود دارد و توصیه اکید مدیریت بحران اجتناب از کوهنوردی و قرار گرفتن در کوهستان است. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در سطح استان برای روز شنبه اشاره کرد و عنوان داشت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به این پیش بینی از قرار گرفتن در زیر درختان فرسوده، سازه‌های موقت به دلیل احتمال ریزش و سقوط خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.