• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

صعود با طعم واکسن

  • کد خبر : 48059
  • 26 تیر 1400 - 0:03
صعود با طعم واکسن
بام نیوز: کوهنوردان ایرانی به دنبال عدم امکان دسترسی سریع به واکسن کرونا ، راه تازه ای را پیش گرفته اند که تلفیقی از صعود برون مرزی و همچنین دریافت واکسن کرونا در کشور مقصد است .

جامعه کوهنوردی جدای از ملت نیست ، و ملت هم جدای از اقلیم نمی‌تواند باشد ، اما سردمداران یک ملت می‌توانند از هر دوی اینها جدا باشند ، و بواسطۂ قدرتی که از مردم وام گرفته اند ، توانسته اند با اندیشه‌های نادرست و تصمیمات متحجرانه ، بر سعادت و خوشبختی مردمان تحت فرمانشان أثرگذار باشند .

به دنبال تصمیمات کلان مقامات کشور در ممنوعیت ورود واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی به ایران ، (که البته میدانستند به واسطۂ سیاست هایشان در جامعه جهانی کسی به ایشان واکسن نمیدهد …) و نیاز جامعه به برخورداری از این امکان بحق ، و تکاپو برای دست یافتن به آن ، مظلومانه به دنبال راههای دستیابی به ” واکسن کووید ۱۹ ” به هر طریق ممکن افتاده اند .
یکی از این راهها ، سفر به کشورهایی است که انجام واکسیناسیون کرونا را ابزاری برای رونق صنعت توریسم کشورشان در اولویت قرار داده اند.

پرسشی که مطرح است این که ، کشور ایران با داشتن پتانسیل بالای صنعت توریسم ، چه اقداماتی انجام داده است ؟ … پاسخ کاملا روشن است .
وقتی مردم ساکن یک کشور محروم از یک امکان بحق هستند ، دور از خرد است که به صنعت توریسم و ابزارهای آن اندیشید . .

کوهنوردان ایرانی به دنبال عدم امکان دسترسی سریع به واکسن کرونا ، راه تازه ای را پیش گرفته اند که تلفیقی از صعود برون مرزی و همچنین دریافت واکسن کرونا در کشور مقصد است . اما کدام یک از این دو هدف در ارجحیت اول است ؟ صعود به قله های نه چندان اثرگذار در کشورهای همسایه ؟ یا دریافت واکسن کرونا در پوشش یک برنامه صعود برون‌مرزی ؟ البته حق هر کسی ست که به سلامتی خود اهمیت بدهد و اختیار در این باره حق طبیعی اوست .
در کشوری ثروتمند ،که بیشترین ذخائر پولساز جهان را در اختیار دارد مایۂ شرمساریست که مردمانش بشکلی خفت بار ، دست بسوی دیگر کشورها دراز کنند . اما عرق شرم ناشی از این اتفاق باید بر پیشانی کسانی باشد که هیچ منطقی برای ممنوع کردن ورود واکسن به کشور ندارند .
مثلی قدیمی وجود دارد که می‌گوید ، “گربه دستش به گوشت نمی رسد ، می گوید پیف چه بو می دهد”.
و مسئول نالایق ، بجای پاسخگوئی مناسب ، به ترشروئی و بداخلاقی و هتاکی به مردم و نمایندگان مردم متوسل میشود ،!! چرا ؟ چون زورش زیاد است .!

پوشیده نیست که در این میان برای دریافت واکسن کرونا چه هزینه‌های سنگینی بر دوش مردم گذارده شده ، که محصول تصمیمات مقامات نالایق و طلبکار از ملت است .!!

در نگاهی کوتاه درمی یابیم که قله‌های کشورهای اطراف هیچ تفاوت و ارجحیتی نسبت به قله های ایران ندارند ، چه بسا بسیار کم ارتفاع تر و سهل الوصول ترند ، اما سفرهای اینچنینی یک پرسش را برجسته می‌کند ، اینکه ما چرا به این روز افتاده ایم !؟
و پاسخ کاملا روش است …
“خودکرده را تدبیر نیست”

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.