• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
4

صعود به قله بیرمی بوشهر ۹۷/۱۰/۱۳

  • کد خبر : 5097
  • 18 آبان 1399 - 12:40
صعود به قله بیرمی بوشهر ۹۷/۱۰/۱۳
صعود به قله بیرمی بوشهر ۹۷/۱۰/۱۳

گزارش صعود:

صعود یک تیم ۲ نفره از باشگاه کاوه در ادامه ی اجرای طرح سیمرغ به قله بیرمی استان بوشهر روز پنج شنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۷٫

قله بیرمی واقع در شهر اهرم، مرکز شهرستان تنگستان، در فاصله ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر واقع است. وجود ۵ هزار اصله نخل و چشمه های آب گرم اهرم به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و همه ساله مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور به این شهر سفر میکنند.

دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر عبارتند از: قلعه زائر خضر خان تنگستان، قلعه کلات، منطقه خائیز، سد انحرافی اهرم و آب درمانی قوچرک می‌باشد. دلوار و ساحل زیبای آن از دیگر جاذبه‌های اهرم است. کوه بیرمی: با ارتفاع کوهنوردی ۱۹۶۰ متر بلندترین قله ی منطقه استان بوشهر است. ارتفاع پای کار ۳۲۵ متر می باشد.

زمان بندی اجرای برنامه

از چند روز قبل طی تماس تلفنی با جناب آقای حیدرپور (۰۹۱۷۱۷۷۰۲۶۲) ریاست محترم هیئت کوهنوری تنگستان، جهت اختصاص راهنمای محلی و محل شبمانی هماهنگی لازم به عمل آمد. از ترمینال جنوب تهران ساعت هشت شب به سمت بوشهر حرکت کردیم. نزدیک ۲۰ کیلومتری شهر بوشهر در محلی به نام چغادک پیاده و راهی شهر اهرم شدیم.

ساعت دوازده ظهر در محل خانه کوهنورد فدراسیون کوهنوردی اهرم مستقر شدیم. ساعت سه چهل و پنج دقیقه صبح روز پنج شنبه به تاریخ سیزدهم دی ماه ۹۷ پیمایش از (خائیز) روستای گیشی و مسیر تنگه روان از بین نخلستان شروع شد. در مسیر از چشمه و محل هایی به نام هفت خوان عبور کردیم. خوان اول در ارتفاع ۸۰۰ متری و خوان هفتم روی خط الراس می باشد.

با راهنمایی لیدر محلی، جناب آقای مختاری (۰۹۱۶۴۲۲۸۵۷۸)، در ساعت نه و نیم صبح به قله رسیدیم. بعد از گرفتن عکس و کمی استراحت، بازگشتیم. زمان فرود حدود پنج ساعت طول کشید. شایان ذکر است که برای صعود به این قله وجود راهنمای محلی نیاز است. گواهی صعود نیز توسط آقای حیدرپور صادر گردید.

این برنامه بیست و نهمین صعود به قلل مرتفع از طرح ملی سیمرغ کوههای ایران بود که توسط اجرا کنندگان از باشگاه کاوه بروجرد- تهران اجرا شد.

 

اسامی شرکت کنندگان در برنامه:

خانم بهناز فرمانبر و آقای محسن اسدالهی (سرپرست)

قله بیرمی

روابط عمومی باشگاه کاوه

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5097
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : باشگاه کاوه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.