• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

صعود به قله بیرمی ۹۷/۱۰/۰۴ به همراه گروه کوهنوردی خارک

  • کد خبر : 19781
  • 01 بهمن 1399 - 22:39
صعود به قله بیرمی ۹۷/۱۰/۰۴ به همراه گروه کوهنوردی خارک
صعود به قله بیرمی ۹۷/۱۰/۰۴ به همراه گروه کوهنوردی خارک 48

قله بیرمی به ارتفاع ۱۹۶۰ متر بلندترین قله استان بوشهر می باشد که در منطقه سرسبز خائیز می باشد.

جهت صعود صبح روز سه شنبه جهت پیوستن به دیگر همنوردان در چغادک با ماشین شخصی حرکت کردم و ساعت ۹ صبح بعد از رسیدن همه همنوردان از چغادک به سمت روستای گشی به راه افتادیم.

پس از رسیدن به روستای گشی، آماده شدن و پارک خودروها در حیاط یکی از اهالی منطقه، صعود به سمت قله از مسیر تنگ روان ساعت ۱۱ صبح در هوایی آفتابی و مطبوع آغاز گردید. به لطف بارندگیهای خوب امسال مسیر بسیار سرسبز و زیبا بود. گروه پس از حدود ۴۵ دقیقه راهپیمایی در دره تنگ روان به چشمه زیبای تنگ روان که در پای کوه قرار داشت رسید. بعد از توقفی کوتاه و لذت بردن از زیبایهای چشمه گروه به صعود خود ادامه داد.

مسیر صعود به بیرمی از هفت خان یا پیمانه تشکیل شده است که مسیر را به هفت قسمت تقریبا مساوی تقسیم کرده است. پس از پشت سر گذاشتن خانهای اول، دوم، سوم و چهارم گروه در حوالی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به ابتدای خان پنجم رسید و قرار شد شب را در پناهگاه طبیعی آنجا (اشکفت) بگذرانیم. پس از برپایی چادرها و آتش، صرف شام و کپ و گفت گروه جهت استراحت به چادر و کیسه خوابها پناه بردند.

ساعت ۶:۳۰ صبح روز تمامی گروه، بجز یکی از همنوردان به دلیل اینکه نتوانسته بود در شب به اندازه کافی بخوابد و در پناهگاه ماند، بعد از آماده شدن و صرف صبحانه ای مختصر و با کوله ای سبک جهت صعود به قله به راه افتاد. پس از پشت سر گذاشتن خان پنجم و ششم به یال رسیدیم و طی مسافتی در حدود ۴۰ دقیقه بر روی یال و مسیری کاملا صخره ایی در ساعت ۹ گروه موفق به فتح قله گردید. پس از استراحت و گرفتن عکس یادگاری، ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه تصمیم به فرود گرفتیم و ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به محل چادرها رسیدم. پس از صرف نهار و جمع کردن چادرها به فرود ادامه دادیم و حوالی ساعت ۱۶و ۴۰ دقیقه تمامی همنوردان در سلامت کامل به روستای گشی رسیدیم.

اعضای گروه عبارتند از:

۱. آقای دشتی زاد سرپرست

۲. آقای ماهری راهنما

۳. آقای سیاری

۴. خانم یزدانی

۵. خانم اسماعیلی

۶. خانم دریانورد

۷. آقای پولادی

۸. آقای امیدی

۹. خانم روزبه

۱۰. آقای جمشیدی

۱۱. آقای فرازی

۱۲. آقای موذنی

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=19781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.