• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

صعود تیم کوهنوردی (آقایان) دانشگاه به قله ۴۴۵۰ متری قاش مستان (دنا)

  • کد خبر : 17088
  • 17 دی 1399 - 19:20
صعود تیم کوهنوردی (آقایان) دانشگاه به قله ۴۴۵۰ متری قاش مستان (دنا)
صعود تیم کوهنوردی (آقایان) دانشگاه به قله 4450 متری قاش مستان (دنا)

خلاصه خبر: این برنامه بصورت تخصصی و در طی ۳ روز برگزار شد.

گزارش صعود تیم کوهنوردی دانشگاه به قله ۴۴۵۰  متری قاش مستان- دنا (۲۱-۲۴ شهریور ۹۷):
ساعت ۱۶:۱۰ تهران را به مقصد اصفهان ترک گفتیم.
حدود ساعت  ۲۳:۳۰ در ایستگاه راه آهن اصفهان پیاده شدیم. به لطف استاد علیزاده از قبل با اتوبوس هماهنگی‌های لازم صورت گرفته شده بود تا به محض رسیدن به ایستگاه راه آهن سوار اتوبوس شده و راهی سمیرم شدیم.
در ساعت ۲:۴۵  نیمه شب وارد شهرسمیرم شدیم و از آنجا راه روستای خفر را در پیش گرفتیم.
ساعت  ۵:۳۰ صبح به روستای خفر رسیدیم. پس از خوردن صبحانه در گوشه‌ای از میدان روستا کمی استراحت کردیم تا هوا روشن شود.
ساعت ۶:۳۰ هوا صاف و آفتابی و خنک بود و این برای گروه ما که قرار بود یک روزه به قله صعود کنیم چندان هم بد نبود!. بعد از تقسیم مواد غذایی، راه قله را در پیش گرفتیم. پس از طی کردن مسیر باغات سیب تا اول پاکوب در پایین کوه و دره‌ای که به جان پناه ختم می‌شد رسیدیم، مسیر پاکوب مشخص و در جهت مخالف رودخانه با شیب نسبتا ملایم به سمت بالاست با طی کردن طول مسیر تا جان پناه در ساعت ۹ به جان پناه رسیدیم.
در طول مسیر هیچ کوه نوردی دیده نمی‌شد. جان پناه هم خالی بود. بعد از کمی استراحت و بگو و بخند کوله خود را سبک کرده و وسایل اضافه را در جان پناه قرار داده و راه پاکوب که در سمت چپ جان پناه و در غرب منطقه واقع شده را پیش گرفتیم.
در راه هم به لطف یکی از همنوردان، چشمه‌ای گوارا پیدا کردیم و از خنکای آب آن استفاده کردیم. با آشنایی کاملی که استاد علیزاده با منطقه داشت راهی که سریعتر به قله می‌رسید، را ادامه دادیم. در ادامه مسیر با گله‌های بز و کل‌های منطقه که خود نمایی می‌کردند مواجه شدیم.
به راستی که کوهنوردان واقعی آنها هستند. راه پیمایش را ادامه دادیم. هنوز قله قاش مستان دیده نمی‌شد.
حدود ساعت ۳ به قله رسیدیم. سفره ناهار را در قله پهن کردیم. پس از صرف ناهار و گرفتن عکس دسته جمعی در قله راه جان پناه را پیش گرفتیم. ساعت ۷:۳۰ به چشمه‌ای که در ابتدای مسیر قله بعد از جان پناه بود رسیدیم.
بعد از پر کردن بطری‌ها، به طرف جان پناه حرکت کردیم. ساعت ۸:۳۰ به جان پناه رسیدیم. هوا کاملا تاریک شده بود. سایر کوهنوردان هم در کنار جان پناه چادر زده بودند.
ساعت ۲۲ همه به کیسه‌ها خزیده و خوابیدیم. فردا صبح ساعت ۸ بیدار شده و پس از صرف صبحانه راهی روستای خفر شدیم. از آنجایی که اتوبوس ساعت ۱۲ به روستا می‌رسید زمان کافی برای رسیدن به روستا داشتیم. حدود ساعت ۱۱ به روستا رسیدیم. در میدان وسط روستا منتظر ماشین ماندیم تا بالاخره ساعت ۱۲:۳۰ سوار ماشین شده و راهی سمیرم شدیم.
ساعت ۱۵ به آبشار سمیرم رسیدیم و پس از صرف ناهار و کمی آب بازی استراحت حدود ساعت ۲۰ سمیرم را به مقصد اصفهان ترک کردیم. ساعت ۲۲:۳۰ سوار قطار شده و راهی تهران شدیم.
برگزاری این برنامه خوب حاصل تلاش و همکاری مسؤولان محترم تربیت بدنی دانشگاه با انجمن کوهنوردی دانشجویان دانشگاه است. بنابراین شایسته است در اینجا از همه آنها به ویژه جناب آقای دکتر رستگار و آقایان فلاح، فرج‌اللهی و مربی گرامی مهندس نصیر علیزاده صمیمانه تشکر کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=17088
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : modares.ac.ir

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.