• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

صعود زمستانه کوهنورد سنندجی به کوه آرارات ترکیه

  • کد خبر : 84283
  • 12 اسفند 1401 - 10:51
صعود زمستانه کوهنورد سنندجی به کوه آرارات ترکیه
بام: سامان پیرزاده از کارکنان شهرداری سنندج توانست در یک برنامه 2 روزه برای دومین بار به صورت انفرادی به کوه آرارات در کشور ترکیه صعود کند.

به گزارش خبرنگار بام، سامان پیر زاده از کارکنان شهرداری سنندج بیش از ۲۰ سال است که در رشته کوهنوردی، سنگ نوردی و دیواره نوردی فعالیت می کنند.

این ورزشکار سنندجی که در قالب صعود زمستانی توانست کوه آرارات در ترکیه را فتح کند، تا کنون توانسته در قالب صعودهای زمستانی به قلل مرتفع ایران از جمله دماوند، سبلان و علم کوه صعود کند.

سامان پیر زاده اخیرا و در یک برنامه ۲ روزه به کوه آرارات در کشور ترکیه صعود کرد.

این کوهنورد سنندج خواستار حمایت مسئولان و متولیان امر از فعالین رشته های ورزشی به ویژه رشته ورزشی کوهنوردی شد و گفت: در صورت حمایت فعالین این رشته ورزشی می‌توانند صعودهای برون مرزی بیشتری را داشته و برای استان افتخارآفرین باشند.

سامان پیرزاده کوهنورد سنندجی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در فعالیت‌های ورزشی نبود آسپانسر و حامی است متاسفانه متولیان امر نیز توجه زیادی به این حوزه ندارند همین امر مانع از فعالیت بیشتر ما شده است.

وی افزود: رشته ورزشی کوهنوردی از رشته هایی است که دراستان ما علاقه‌مندان زیادی دارد اما نبود حامی مانع از فعالیت آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی همواره مسئولان از ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی نام می برنند در عمل آنگونه که باید از این حوزه حمایت نمی شود و همین مسئله موجب دلسردی ورزشکاران و علاقمندان شده است.

گفتنی است؛ کوه آرارات در شمال شرقی کشور ترکیه ( استان آغری ) واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.