• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24609
0

صعود مشترک گروه ارجان رزم کوهستان بهبهان و یاران کوهستان چرام به کوه خامی

  • کد خبر : 85698
  • 19 اردیبهشت 1402 - 22:01
صعود مشترک گروه ارجان رزم کوهستان بهبهان و یاران کوهستان چرام به کوه خامی
بام: صعود مشترک گروه های کوهنوردی آرجان رزم بهبهان و یاران کوهستان چرام به کوه خامی انجام گرفت.

به گزارش بام، از چرام ؛به مناسبت هفته معلم صعود مشترک گروه ارجان رزم کوهستان بهبهان و یاران کوهستان چرام  به قله خامی باشت انجام شد.

کوه خامی در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. کوه خامی یا “خامین”(تازه و سرزنده) و در گویش محلی خومی ؛ در استان کهگیلویه و در نزدیک شهر باشت یکی از کوههای زیبا رشته کوه زاگرس است که در غرب و شمال غرب جغرافیایی شهر باشت و مابین باشت و شهرستان گچساران به صورت رشته کوهی ممتد رخ می نماید.

این کوه دارای حدود ۱۰قله بالای ۳۰۰۰متر از جمله قله های پکسرون و بازگه و کل ول۱ و کل ول۲ است که بلندترین آنها -کل ول به ارتفاع گ ۳۲۰۰متر از سطح دریاست.

صعود مشترگ گروه ارجان رزم کوهستان و یاران کوهستان چرام به سرپرستی آقای سیاوش احمدی انجام گرفت.

پنچشنبه مورخه ۱۴۰۲/۲/۱۴ ساعت ۵صبح به سمت دهدشت-چرام حرکت کردیم تا با دوستان گروه یاران کوهستان چرام همراه شویم.بعد از رسیدن به محل تجمع و احوال پرسی به منطقه باشت روستای لار حرکت کردیم .چند کیلومتر بعد از روستای لار یک قبرستان و امامزاده وجود دارد،دقیقا یک کیلومتر بعد از امامزاده وارد یک جاده خاکی (سمت راست جاده) شدیم که از اول جاده انبوهی از درختان و چشمه ساران بود.

ماشین ها را نزدیک پاکوب به قله پارک و بعد از جمع آوری وسایل و صرف صبحانه راس ساعت ۹ صبح پاکوب را ادامه دادیم تا به محل مورد نظر برای شب مانی (چشمه آبنو)برسیم.

بعد از یک ساعت و نیم پیمایش با شیب کم به اقامتگاه بومگردی کمپ غریب رسیدیم و بعد از استراحت کوتاهی و قرائت فاتحه بر سر مزار پدر و دختر آقای توکلیان از سمت راست اقامتگاه راهی چشمه آبنو با شیب زیاد شدیم.

ساعت ۱۱ به عکس مرحوم البرز زارعی یکی از دوستداران طبیعت که جان خود را در سانحه آتشسوزی کوه خامی از دست داده بود رسیدیم و با کمی استراحت و عکس با تابلو البرز زارعی راه خود را به سمت چشمه آبنو ادامه دادیم.راس ساعت ۱۲ به چشمه رسیدیم و بعد از استراحت و صرف نهار و کمی خواب نیمروزه کمپ را برپا کردیم.

ساعت ۲۰ بعد،از خوردن شام و چای آتشی که از واجبات برای یک کوهنورد است مشغول صحبت با همنوردان شدیم.

راس ساعت ۲۱:۳۰ سرپرست برنامه آقای سیاوش احمدی خاموشی و ساعت حرکت به سمت قله (ساعت ۳)را اعلام کرد.

ساعت ۳صبح حرکت خود را میان درختان و زیر نور ماه با شیب تند ادامه دادیم تا ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح به چشمه بازگه رسیدیم.آنجا صبحانه را میل کردیم و بعد از ۲۰دقیقه استراحت دوباره راه خود را از سر گرفتیم و از چند یخچال برفی بزرگ عبور کردیم.

ساعت ۶:۵۰ دقیقه تابلو کوه کل ول خامی با ارتفاع ۳۲۰۰ نمایان شد و بعد از استراحت و عکاسی همنوردان با تابلو تصمیم به برگشت ساعت ۸:۱۵ گرفتیم.

ساعت ۱۲به کمپ نزدیک چشمه آبنو رسیدیم و بعد از خوردن نهار و استراحت ساعت ۱۵ حرکت خود را به سمت کمپ غریب از سر گرفتیم.آنجا با چند نفر از دوستان کوهنورد و استقبال و مهمان نوازی مسوول کمپ آقای اسماعیل توکلیان فرزند غریب برخوردیم و بعد از صرف چای به طرف پارکینگ ماشین ها حرکت کردیم.

ساعت ۱۷:۳۰ به ماشین ها رسیدیم و راهی شهر چرام شدیم و بعد از رسیدن به شهر چرام با همنوردان خداحافظی کردیم و مسیر خود رو به سمت بهبهان ادامه دادیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.