• امروز : دوشنبه, ۱۴ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
کل اخبار 24592
3

صعود کوهنورد سنندجی به آرارات ترکیه و چند خبر دیگر از شهرداری سنندج

  • کد خبر : 70378
  • 26 بهمن 1400 - 2:03
صعود کوهنورد سنندجی به آرارات ترکیه و چند خبر دیگر از شهرداری سنندج
بام نیوز: صعود کوهنورد سنندجی به کوه آرارات در ترکیه، آغاز عملیات لکه گیری معابر اصلی سطح شهر، وضعیت نامطلوب محله قطارچیان و اجرای عملیات اصلاح شبکه آب و فاضلاب چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش بام نیوز، سامان پیر زاده از کارکنان شهرداری سنندج که بیش از ۲ دهه است در رشته کوهنوردی، سنگنوردی و دیواره نوردی فعالیت می کند و در قالب صعودهای زمستانی و تابستانی توانسته است به قلل مرتفع ایران از جمله دماوند، علم کوه و زرد کوه صعود کند در یک برنامه چند روزه و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی و با شعار «سنندج شهر خلاق موسیقی» به کوه آرارات در کشور ترکیه صعود کرد.

کوه آرارات در شمال شرقی کشور ترکیه (استان آغری) در مرز ایران و جمهوری خود مختار نخجوان و ارمنستان واقع شده است.

آغاز عملیات لکه گیری معابر اصلی سطح شهر سنندج

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج اظهار داشت: بارش مناسب برف و برودت هوا در ۲ دهه اخیر بی سابقه بود و همین امر باعث یخبندان معابر شهری شد و این شهرداری در راستای رفع یخبندان معابر سطح شهر از مخلوط ماسه و نمک استفاده کرد و منجر به تخریب بخشی از آسفالت معابر سطح شهر شد.

صدیق فتحی افزود: با توجه به اینکه در این فصل از سال استفاده از آسفالت گرم برای بهسازی معابر و رفع چاله‌های خیابان های اصلی امکان پذیر نیست بنابراین از آسفالت سرد اصلاح شده استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات بهسازی معابر با استفاده از ۴۰ تن آسفالت سرد اصلاح شده گفت: عملکرد و دوام بالا همانند آسفالت گرم، بازگشایی معابر بلافاصله پس از مصرف، قابل اجرا بدون نیاز به هیچگونه تجهیزات خاص در تمام فصول حتی هنگام بارش برف و باران و جلوگیری از تشدید هزینه‌های تعمیر و نگهداری اضطراری از جمله مهمترین مزایای استفاده از آسفالت سرد است.

وضعیت نامطلوب محلات قطارچیان با اجرای عملیات اصلاح شبکه آب و فاضلاب

در پی پخش تصاویر وضعیت نامطلوب محله قطارچیان مدیر شهرداری منطقه یک شهرداری در این رابطه اعلام کرد: ساکنان خیابان کشاورز کوچه مردوخ در محله قطارچیان اواخر مهر امسال درنامه‌ای از شهرداری در خواست مجوز حفاری برای انجام عملیات اصلاح شبکه فاضلاب را داشتند.

علیرضا کاظمی افزود: در بازدید صورت گرفته از محل، پس زدگی فاضلاب به داخل منازل این کوچه باعث شده بود که از لحاظ بهداشتی ساکنان وضعیت مناسبی نداشتند لذا اداره امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج بنا به در خواست ساکنان این محل از شهرداری در خواست مجوز حفاری را داشت که شهرداری هم با توجه به شرایط اضطراری نسبت به این کار در اواخر مهر اقدام کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصولی که احتمال بارش و برف وجود دارد مجوز حفاری تحت شرایط خاص صادر می شود، دستگاه اجرا کننده متعهد به بهسازی نواری حفاری شده است.

مدیر شهرداری مطقه یک سنندج یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب در زمان مقرر نتوانست نسبت به اجرای عملیات اصلاح شبکه آب و فاضلاب اقدام کند و بارش برف اخیر باعث وضعیت نامطلوب و نارضایتی ساکنان این محل شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.