• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

صعود ۱۶ قله هشت هزار متری در ۱۳ ماه!

  • کد خبر : 86115
  • 02 خرداد 1402 - 20:42
صعود ۱۶ قله هشت هزار متری در ۱۳ ماه!
بام: کریستین هاریلا کوهنورد ۳۷ ساله نروژی صبح امروز توانست قله کانگچنجونگا را صعود کند. با این حال گزارش های صادر شده از کوهنوردان حاضر در کوه گیج کننده است. گروه کوچکی از کوهنوردان در شب گذشته پس از تیم ثابت گذاری حرکت خود را آغاز کرده بودند. اما اوایل امروز، کوهنورد فرانسوی وادیم دروئل که بخشی از گروه بود اعلام کرد که همه از ارتفاع ۸۱۰۰ متری بازگشتند! وی اعلام کرد که به دلیل باد، سرما و نبود مسیر همه مجبور به فرود شدند و کسی به قله نرسید.

 وادیم خاطر نشان کرد که مشکلات از ابتدای دهلیز “Y” یکی از چند دهلیز منتهی به قله آغاز شد. او گفت طناب یا مسیری وجود نداشت که همین دلیل توقف تیم بود. با این حال، مشخص نیست که او چقدر مطمئن بود که همه عقب نشینی کرده اند.

در واقع، زمانی که درول در حال پایین آمدن بود، ردیاب کریستین هاریلا او را در ارتفاع قله (در واقع کمی بالاتر) نشان داد.

این دقیقا همان زمان قله ای است که تیم پشتیبانی هاریلا اعلام کرده است. آنها همچنین اشاره کردند که او با کمک تنجن (لاما) شرپا و گلو شرپا به صعود صعود کرده است. علاوه بر این هاریلا به همراه شرکت سون سامت صعود می کند که در سال جاری وظیفه ثابت گذاری در هشت هزار متری ها را برعهده دارد. او به همین ترتیب در آخر هفته گذشته توانسته بود به همراه تیم ثابت گذاری به قله ماکالو صعود کند. چند ساعت پس از اعلام قله، هاریلا با سرعت خوبی در حال پایین آمدن بود.

با این حساب وی در طول ۱۳ ماه گذشته توانسته ۱۶ بار به قلل هشت هزار متری صعود کند.

کریستین هاریلا کوهنورد 37 ساله نروژی صبح امروز توانست قله کانگچنجونگا را صعود کند. با این حال گزارش های صادر شده از کوهنوردان حاضر در کوه گیج کننده است. گروه کوچکی از کوهنوردان در شب گذشته پس از تیم ثابت گذاری حرکت خود را آغاز کرده بودند. اما اوایل امروز، کوهنورد فرانسوی وادیم دروئل که بخشی از گروه بود اعلام کرد که همه از ارتفاع 8100 متری بازگشتند! وی اعلام کرد که به دلیل باد، سرما و نبود مسیر همه مجبور به فرود شدند و کسی به قله نرسید.
موقعیت ردیاب هاریلا در ساعت یک ظهر در ۱۸ می، نزدیک به قله کانگچنجونگا
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.