• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
2

طبیعت ایلام هوشیاری برای مقابله با آتش سوزی مراتع را دوچندان کرده است

  • کد خبر : 85906
  • 28 اردیبهشت 1402 - 21:48
طبیعت ایلام هوشیاری برای مقابله با آتش سوزی مراتع را دوچندان کرده است
بام: مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به اینکه طبیعت استان در سال جاری به یمن بارش های مناسب کم نظیر است، گفت: طبیعت سرسبز ایلام هوشیاری برای مقابله با آتش سوزی در مراتع را دوچندان کرده است.

مجید بگلریان روز در نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات استان ایلام مدیریت اطفا حریق در جنگل ها، مراتع و سیلوهای انبار گندم، برگزاری مانور لحظه صفر با محوریت نیروی انتظامی و آمادگی کامل اعضای کارگروه برای مقابله با هرگونه حوادث طبیعی و انسان ساز را مورد تاکید قرار داد و گفت: باران های بهاری امسال بیش از سال های گذشته بوده و روی خوش ترسالی را به طبیعت باز گردانده اما موجب نگرانی وقوع آتش سوزی در روزهای گرم تابستان شده است.

وی افزود: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد، وزش بادهای گرم و سوزان و برخی خطاهای عوامل انسانی باعث آتش سوزی در مراتع، جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی در استان شده و باعث می شود بخشی از این جنگل ها که متعلق به خود مردم است، از بین برود.

مدیرکل مدیریت بحران تاکید کرد: خطاهای انسانی از قبیل سهل انگاری طبیعت گردان، عشایر و مسافران، مواد قابل اشتعال موجود در بستر مراتع و جنگل باعث آتش سوزی می شود که باید با مدیریت منابع طبیعی و همکاری دستگاه های اجرایی استان و سازمان‌های مردم نهاد، گروه های جهادی و تیم های کوهنوردی، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بگلریان با انتقاد از نبود بالگرد در استان برای استفاده در مواقع بحرانی امداد و نجات و بروز آتش سوزی با توجه به توپوگرافی مناطق استان و جابجایی نیرو تازه نفس توسط بالگرد بیان داشت: جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و اورژانس ۱۱۵ پیگیر جذب حداقل یک فروند بالگرد در استان باشند.

وی گفت: استاندار ایلام نیز برای اختصاص یک فروند بالگرد به استان از طریق وزیر کشور مکاتبه و پیگیری کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلاش ها و اقدامات کارگروه امداد و نجات در سال گذشته بر برگزاری مداوم نشست های کارگروه تخصصی امداد و نجات بر حفاظت فیزیکی و نصب دوربین های مداربسته در سیلوهای بزرگ نگهداری غلات در سطح استان، فعال سازی تیم های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و آموزش و فرهنگ سازی همگانی و … تاکید کرد.

بگلریان با اشاره به حوادث طبیعی و غیر مترقبه در سال گذشته و نیز با بیان اهمیت نقش آموزش در پیشگیری و کاهش اثرات بلایا و سوانح یادآور شد: با بررسی چالش ها و نقاط قوت و ضعف در بحث خدمات امداد و نجات در حوادث گوناگون احصا و نسبت به رفع آنها در سال جاری تمهیدات لازم بعمل آید.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش های همگانی، اهمیت، جایگاه و نقش این آموزش ها در کاهش تلفات انسانی و خسارت‌های مالی، از تلاش و خدمات جمعیت هلال احمر در بحث آموزش گروه‌های مختلف و برگزاری رزمایش های بسیار مفید این جمعیت تشکر کرد.

بیگلریان در بخش پایانی جلسه به برگزاری رزمایش بزرگ امداد و نجات غرب کشور در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اگرچه این برنامه با محوریت نیروی انتظامی خردادماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد، اما لازم است همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها بویژه کارگروه امداد و نجات همکاری و مساعدت لازم بعمل آورند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.