• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
2

طراحی مسیر جدید برروی نانگاپاربات

  • کد خبر : 44131
  • 16 خرداد 1400 - 22:41
طراحی مسیر جدید برروی نانگاپاربات
تیمی از کوه‌نوردان باشگاه آمادابلام قصد دارد در چهلمین سالگرد تاسیس خود اقدام به اجرای پروژه صعود به ۳ قله ۸۰۰۰ متری نانگاپاربات، شیشاپانگما و کانچن چونگا طی سه سال نماید.

به گزارش بام نیوز، تیمی از کوه‌نوردان باشگاه آمادابلام شهر ماربلا اسپانیا قصد دارد در چهلمین سالگرد تاسیس خود اقدام به اجرای پروژه صعود به ۳ قله ۸۰۰۰ متری نانگاپاربات، شیشاپانگما و کانچن چونگا طی سه سال نماید.
این تیم متشکل از «مانوئل گونزالس»، «انریکه اوزیل»، «ایجیگو دلگادو»، «سرخیو کاراسکوزو» و «کارلوس ام‌سانتاف» پروژه خود را باارزیابی مسیری نو برروی نانگاپاربات در تابستان جاری آغاز خواهد کرد.

اولین هدف این پروژه نانگاپاربات با ارتفاع ۸۱۲۵ متر نهمین کوه مرتفع دنیا، واقع در غربی‌ترین بخش هیمالیای پاکستان است. کوه‌نوردان با توجه به افزایش خطرات عینی در مسیر عادی (کینشوفر)، در حال بررسی صعود از یخچال طبیعی دیاما و بررسی گزینه جدیدی برای رسیدن به پای قله شمالی هستند.

این پروژه توسط شورای شهر ماربلا و شرکت La Línea Vertical حمایت مالی خواهد شد.

نانگا پاربات برای اولین بار در ۳ جولای ۱۹۵۳، توسط هرمان بول صعود شد. نخستین صعود زمستانی کوه نیز در ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ توسط «الکس تکسیون» اسپانیایی، «سیمون مورو» ایتالیایی و «علی سدپارا» از پاکستان انجام شد. «رینولد مسنر» برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ از یخچال دیاما صعود کرد تا به قله شمال (۷۸۱۶ متر) برسد، اما ناموفق بود. «فران لاتور» اسپانیایی نیز در سال ۲۰۱۶ برروی این مسیر تلاشی را تا ارتفاع ۷۵۰۰ متر صورت داد. تیم اعزامی اندلس قصد دارد با استفاده از تمام قطعات موجود در پازل فعلی، و با کنار هم قرار دادن تمام مسیرها و تلاش ها، یک مسیر جدید را طراحی کند که می‌تواند به امن‌ترین مسیر صعود کوه تبدیل شود”.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.