• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

طرح تفضیلی شهر یاسوج تا پایان ۱۴۰۱ بازنگری شود

  • کد خبر : 75604
  • 20 خرداد 1401 - 0:16
طرح تفضیلی شهر یاسوج تا پایان ۱۴۰۱ بازنگری شود
بام نیوز: معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه و شهرسازی استان تا پایان ۱۴۰۱ طرح تفضیلی شهر یاسوج را بازنگری کند.

به گزارش بام نیوز، کیامرث حاجی‌زاده بعدازظهر دوشنبه در نشست بررسی ساختمان‌های ناایمن کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر کاری انجام می‌شود، باید زیربنایی و اصولی باشد.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی آنچه با جان و مال مردم سر و کار دارد باید در اولویت مسئولان باشد، گفت: کمیته بازبینی ساختمان‌های استان تشکیل می‌شود.

حاجی زاده اظهار داشت: این کمیته از امروز نظارت بر ساختمان‌های دولتی به ویژه مکان‌هایی که مرکز تجمع مردم هستند مانند مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و سایر مراکز را مورد بازدید قرار داده و گزارش ارائه دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی قاضی زبده‌ای را برای اجرایی شدن احکام تخلفات ساختمانی مشخص کند.

حاجی زاده با بیان اینکه تیم مقاوم‌سازی ساختمان توسط نظام مهندسی تشکیل شود، گفت: عدم ارائه خدمات برق، گاز و آب به ساختمان‌های ناایمن خصوصاً بلندمرتبه‌سازها و ممنوعیت شش ماهه فعالیت مهندسین که در طول یکسال دو پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ دارند از مصوبات این جلسه است و هر آنچه در کمیسیون‌ها مصوب می‌شود باید اجرا شود.

وی افزود: باید پیشگیری را در دستور کار قرار داده و از مرحله‌ای که پی ساختمان شروع می‌شود نظارت انجام شود و برای نظارت صحیح و اصولی نیازمند ناظران متخصص و متعهد هستیم.

حاجی زاده با بیان اینکه از سازمان نظام مهندسی ساختمان انتظار داریم بیشتر پای کار باشند تا با مدیریت منسجم از تکرار حوادثی مانند پلاسکو و متروپل در کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شود، گفت: معماری ایرانی و اسلامی در کشور برجسته و زبانزد بوده اما متأسفانه سهل‌انگاری‌هایی همچون متروپل نظام مهندسی را در زیر سوال برد، در سی‌سخت سرای کوهنوردی و چند ساختمان نوساز دولتی که هنوز افتتاح نشده بودند فرو ریخت هیچ دستگاه‌های هم پاسخگو نبود اما بنایی که چهار دهه از عمر آن می‌گذشت و با سنگ ساخته شده بود تکانی نخورد نباید با چنین کارهایی خودمان را زیر سوال ببریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.