• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

طرح پیشگیری از حوادث کوهستان در کرج برگزار شد

  • کد خبر : 22784
  • 14 بهمن 1399 - 19:32
طرح پیشگیری از حوادث کوهستان در کرج برگزار شد
بام نیوز: طرح پیشگیری از حوادث کوهستان با حضور کوهنوردان و علاقه‌مندان به رشته جذاب کوهنوردی با هدف دانش‌افزایی و ارتقای مهارت کوهنوردان در عظیمیه (بام کرج) برگزار شد.

«نسرین صابری»، مدرس کوهنوردی در خصوص برگزاری این طرح اظهار کرد:طرح پیشگیری از حوادث کوهستان ویژه بانوان کوهنورد به میزبانی هیئت کوهنوردی شرق کرج برگزار شد و در این کلاس نکات مهمی به ورزشکاران یادآوری شد.

وی در تشریح برگزاری این رویداد گفت: نکات مهمی نظیر رعایت بهداشت خاک، آب، کوهستان و نیز حفظ جانوران کوهستان از جمله مواردی بود که در این طرح مورد بحث قرار گرفت.

«حبیب مولا» رئیس هیئت کوهنوردی شرق شهرستان کرج نیز در خصوص برگزاری این طرح عنوان کرد: طرح پیشگیری از حوادث کوهستان به مدت ۷ سال جمعه‌ها در کوه عظیمیه کرج برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص انتخاب صحیح لوازم کوهنوردی و آشنایی ورزشکاران با شرایط مختلف آب و هوایی و چگونگی صعود به قله در وضعیت‌های مختلف انجام شده است.

مولا گفت: ورزشکاران بسیاری تاکنون از طریق این طرح جذبباشگاه‌های کوهنوردی شده‌اند.

نورانی مسئول پایگاه امداد و نجات نیز با بیان اینکه خدماتی که ارائه می‌دهیم شامل خدمات امداد و نجات به کوهنوردان و کوه‌روهایی‌ است که دچار حادثه می‌شوند، اظهار داشت: این خدمات چه در کوه‌های شهرستان کرج و چه در سطحی وسیع‌تر در البرز به افرادی که نیازمند به تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان باشند، ارائه می‌شود.

وی افزود: حوادثی که در شهرستان کرج از تکرر بیشتری برخوردار هستند غالبا در منطقه عظیمیه، منطقه سیاهکلان و کوه‌های جاده چالوس رخ می‌دهد که عموما به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب، عدم واکنش مناسب در قبال خطرات احتمالی یا بروز شرایط جوی نامناسب روی می‌دهد.

نورانی ادامه داد: در این گونه شرایط که کوهنوردان توانایی برگشت را ندارند یا دچار حادثه می‌شوند با تماسی که با مرکز عملیات اضطراری هلال احمر Eos می گیرند این خدمات ارائه خواهد شد. شماره اضطراری سازمان امداد و نجات ۱۱۲ یا هر شماره اورژانس دیگری به این خط متصل است که از مرکز به ما اطلاع داده می‌شود و ما به سمت محل حادثه اعزام خواهیم شد.

«مهدی خلج» مسئول پایگاه کوهستانی شهید زارع نیز در حاشیه این برنامه اظهار داشت: پایگاه کوهستانی شهید «محمود زارع» یک پایگاه کاملاً مردمی است که برای رفاه و امنیت مردم مبادرت به برگزاری کلاس‌های امداد و نجات و پیشگیری از حوادث کوهستان کرده است که فعالیت های مختلفی دارد.

وی افزود: یک ماهی است که توزیع ۱۱۰۰ صبحانه گرم به کوهنوردان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین به همت ورزش کوهنوردی شرق کرج یکسری کلاس‌ها نیز برگزار شده است که این کلاس‌ها با هدف جذب اقشار مختلف به سمت ورزش حرفه‌ای و استفاده از طبیعت برنامه‌ریزی شده است که توسط خیرین مرکز نیکوکاری اصناف و پایگاه کوهستانی شهید زارع برگزار می‌شود.خدا بنده‌لو فرمانده حوزه ۱۱۳ شهید احسانی‌‌نژاد ناحیه امام حسین کرج نیز گفت: پایگاه کوهستانی شهید زارع با فرماندهی آقای خلج یک سری زیرساخت‌ها را در مجموعه کوهستانی نورالشهدا فراهم کرده‌ و همکاری بسیار خوبی با هیئت کوهنوردی شرق دارد.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای کوهنوردان انجام شده که روزهای جمعه ارائه می‌شود تا مردم بهتر با کوهنوردی آشنا شده و با مزایا آن آشنا شوند. ما هم در مجموعه کوهستانی شهید زارع تمام تلاش خود را کردیم که روزهای جمعه با همکاری مردم ایستگاه صلواتی برگزار کینم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=22784
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : امید بانوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.