• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

ظرفیت شگفت‌انگیز صخره‌های چک‌چک اردکان برای میزبانی‌های بین‌المللی

  • کد خبر : 74359
  • 20 اردیبهشت 1401 - 22:15
ظرفیت شگفت‌انگیز صخره‌های چک‌چک اردکان برای میزبانی‌های بین‌المللی
بام نیوز: مسئول اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی صخره‌نوردی استان یزد در جریان برگزاری این جشنواره در منطقه چک‌چک شهرستان اردکان، صخره‌های این منطقه در کنار دیدنی‌های تاریخی اردکان را ظرفیتی شگفت‌انگیز و زیبا برای برگزاری رویدادها و مسابقات ملی و بین‌المللی خواند.

«مصطفی سپهری» در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: اولین جشنواره بین‌المللی صخره نوردی اردکان بعد از جانمایی چند نقطه در شهرستان‌های تفت، مهریز و اردکان در استان یزد و بررسی‌های کارشناسان کشوری به میزبانی اردکان از روز گذشته آغاز بکار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از نکات جالب انتخاب اردکان به عنوان میزبان این دوره از رقابت‌ها صخره‌های خاص، زیبا و خارق‌العاده در مجاورت منطقه گردشگری چک چک در بخش خرانق این شهرستان است که مسئولان برگزاری را مجذوب این ظرفیت بالای منطقه کرد.

سپهری افزود: با توجه به زمان اندک تا آماده شدن استانداردهای محیط صخره‌ها در مجاورت منطقه گردشگری چک چک اردکان، محدودیت حضور شرکت کنندگان با توجه به فرصت ثبت نام نیز بوجود آمد اما امروز استقبال افزون بر ۳۰۰ صخره‌نورد داخلی و خارجی در این جشنواره را شاهدیم.

وی به حضور ۳۵ شرکت کننده خارجی از کشورهای فرانسه، کرواسی، ترکیه، عراق و آلمان در این جشنواره اشاره کرد و با بیان این که شرکت‌کنندگان خارجی در بافت تاریخی اردکان مستقر هستند، گفت: البته به همت میراث فرهنگی و نهادهای شهرستان اردکان و با مشارکت بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از شرکت کنندگان این جشنواره در مرکز استان و دیگر شهرهای یزد نیز فراهم شده که امیدواریم به شایستگی پذیریای میهمانان استانمان باشیم.

وی اهمیت این جشنواره را در رونق گردشگری ورزشی استان بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: به اذعان مسئولان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور،‌ صخره‌های موجود در اردکان ‌جز صخره‌های استاندارد و عالی ایران هستند که با توجه به برف‌خیز بودن دیگر نقاط کشور به ویژه در فصل سرد سال می‌توان به یکی از نقاط مهم برای میزبانی دیگر برنامه‌های ملی و بین‌اللملی صخره نوردی برای مزبانی درنظر گرفته شود.

نماینده میراث فرهنگی استان در این جشنواره همچنین تاکید کرد: این ظرفیت بالقوه‌ی اردکان در مجاورت زیارتگاه زرتشتیان جهان، یک جایگاه ارزشمند و مهم بین‌المللی در مسیر گردشگری شهرستان اردکان و استان یزد است که علاوه بر جنبه ورزشی و موضوع جذاب و منحصر به فرد صخره‌های منطقه می‌تواند به معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری اردکان نیز منجر شود.

مسئول اجرایی جشنواره در این باره از همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردکان از جمله فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، هلال احمر، راه و شهرسازی و سایت انرژی اتمی اردکان دیگر نهادهای که در زمان خیلی کوتاهی برای آمادگی استان و اردکان جهت میزبانی این رویداد بین‌المللی تلاش کردند، تقدیر کرد.

وی متذکر شد: اردکان با توجه به برخورداری از ظرفیتهای غنی گردشگری به منظور تکرار میزبانی چنین رویدادهایی در سال‌های آینده نیازمند فراهم آوردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری خود از جمله در حوزه اسکان و پذیرایی و همچنین آمادگی تمامی اماکن مطرح و دیدنی بافت تاریخی و منحصربه‌فردش است که این مهم دغدغه‌مندی جمعی مسئولان شهرستان را می‌طلبد.

سپهری در پایان نیز خطرنشان کرد: آیین اختتامیه این رویداد با حضور مقامات کشوری و استانی روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در اردکان برگزار خواهد شد و طی آن نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.