• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
0

عقب افتادگی های استان ایلام در بخش گردشگری جبران شود

  • کد خبر : 84394
  • 13 اسفند 1401 - 22:42
عقب افتادگی های استان ایلام در بخش گردشگری جبران شود
بام: معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ضعف ها و عقب افتادگی های استان ایلام در بخش گردشگری باید جبران شود.

به گزراش خبرنگار بام، سعید هژبری ظهر شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر در ایلام اظهار کرد: گردشگری در دنیا به نوان یک صنعت بزرگ تلقی می‌شود، زیرا می‌تواند در اشتغال آفرینی و درآمدزایی موثر باشد.

وی افزود: اگر دنبال اشتغال و درآمد پایدار هستیم باید به سمت گردشگری به عنوان یک صنعت حرکت کنیم به همین دلیل باید بر روی گردشگری سرمایه گذاری کنیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام با اشاره به ضعف‌ها و عقب افتادگی‌های استان ایلام در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: با وجود پتانسیل بالایی که استان ایلام در بخش گردشگری دارد اما خیلی عقب هستیم.

وی همچنین گفت: باید تلاش کنیم از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای معرفی استان زیبای ایلام با اقلیم زیبا، طبیعت زیبا بی نظیر و عشایر با فرهنگ غنی اش بهره ببریم.

هژبری با اشاره به اینکه درآمد و اشتغال در گردشگری است و این بیست روز تعطیلات نوروز محک خوبی استان ایلام در این حوزه است، گفت: اگر توانستیم برای ۲۰ روز پذیرش خوب و شایسته ای از مسافران داشتیم سنگ زیرین را در گردشگری توسعه محور بنا کرده‌ایم.

معاون استاندار ایلام توسعه بوم‌گردی و نگاه توسعه محور را از عوامل مهم ایجاد رونق در گردشگری استان دانستند و در این مورد گفت: بومگردی نقش موثری در مهاجرت معکوس روستاییان دارد، مردم به هتل‌ها ۵ ستاره علاقه ندارند به بوم گردی و ماندن در طبیعت بکر علاقمند هستند که استان ایلام از این توانمندی برخوردار است.

هژبری با بیان اینکه ۳۴ درصد گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند عراقی هستند و این گردشگران از ایلام عبور می‌کنند، تصریح کرد: اگر بتوان ۵۰ درصد این ۳۴ درصد را استان جذب کرد و خدمات مختلف درمانی تفریحی و تجاری به آنها ارائه داد، استان ایلام درآمد بسیاری خوبی از گردشگری کسب خواهد نمود.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت شئونات اسلامی گفت: مراکز اقامتی و رفاهی باید شئونات ماه مبارک رمضان را رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.