• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

علائم سردرد ناشی از فشار هوا چیست

  • کد خبر : 67464
  • 12 دی 1400 - 21:01
علائم سردرد ناشی از فشار هوا چیست
بام نیوز: علائم سردرد ناشی از فشار هوا ممکن است شامل حساسیت به نور، اختلال در بینایی و درد دائمی سر باشد.

علائم سردرد ناشی از فشار هوا ممکن است شامل حساسیت به نور، اختلال در بینایی و درد دائمی سر باشد. برای بعضی از افراد،تغییرات آب و هوا سریعاً علائم سردرد و میگرن رانشان می­ دهد، این در حالی است که برای سایر افراد دیرتر این اتفاق می­‌افتد.
بعضی از افراد ممکن است قبل از اینکه تغییرات آب و هوا رخ دهد آن را پیش بینی و حس کنند. علائم مشترک بین سردرد ناشی از فشار هوا شامل موارد زیر هستند:
سردرد بین ۴ ساعت تا ۳ روزحساسیت بیش از حد به نور، صدا و بوهاحالت تهوع،دل درد و استفراغ، اختلال در بینایی بی حسی در سر و گردن، فشار در ناحیه سر و گردن تغییر کردن احساسات،معمولاً افسردگی و نگرانی، سرگیجه، افزایش ادرارزیاد ،خمیازه کشیدن، لکنت زبان، اختلال در حافظه ،ظهور حلقه روشنی از انرژی اطراف اجسام، سخت تمرکز کردن و خوابیدن اشتیاق پیدا کردن نسبت به غذاهای خاصی
علل
محققان معتقدند که تغییرات فشار اتمسفر به خاطر اختلاف فشار بین حفره سینوس و ساختارها و فضای درون گوش داخلی،نسبت به اطراف است. بسته به سرعت وقوع و قدرت این تغییرات فشار هوا،احتمال دارد باعث درد دائمی در سر شوند. این تغییر فشار می‌تواند به علت جریان هوای محدود در سینوس‌ها و اتاقک‌های گوش باشد.

افزایش فشار ممکن است به علت اتساع عروق خونی و جریان خون نامتعادل در مغز باشد که باعث افزایش ریسک ابتلا به سردرد و میگرن می‌شود. معمولاً،در افراد مبتلا به سردرد،در فعالیت سیستم عصبی اختلال ایجاد می‌­شود که باعث افزایش فعالیت آن می­ شود
اکسیژن

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=67464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.