• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
3

علت ضعف، سرگیجه و یا سیاهی رفتن چشمها در هنگام ورزش چیست؟

  • کد خبر : 29918
  • 13 اسفند 1399 - 16:09
علت ضعف، سرگیجه و یا سیاهی رفتن چشمها در هنگام ورزش چیست؟
بام نیوز: خوردن یک وعده غذایی شامل پروتئین و کربو هیدرات، 60 تا 90 دقیقه قبل از ورزش میتواند سوخت مورد نیاز بدن شما را در هنگام انجام تمرینات ورزشی تامین کند. 

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که بعد از شروع تمرینات و گذشت چند دقیقه با حالت ضعف، افت فشار خون یا سرگیجه ناگهانی روبرو شده باشید. به طوری که از انجام ادامه تمرینات باز بمانید.

علت چیست؟

همانطور که یک ماشین قبل از مسابقه نیاز به بنزین دارد، بدن ما نیز برای انجام تمرینات ورزشی نیازمند سوخت و انرژی میباشد. و اگر شما سوخت کافی را قبل از تمرینات به بدن خود نرسانید، متعاقباً قادر به ادامه ورزش خود نخواهید بود. و بدن شما با علائمی نظیر سر گیجه و ضعف و … پیام اتمام سوخت را به شما میرساند.

خوردن یک وعده غذایی شامل پروتئین و کربو هیدرات، ۶۰ تا ۹۰ دقیقه قبل از ورزش میتواند سوخت مورد نیاز بدن شما را در هنگام انجام تمرینات ورزشی تامین کند.

این درحالیست که شما در سلامت جسمی کامل قرار داشته باشید، زیرا در بعضی موارد شروع یا پایان بیماری هایی نظیر سرما خوردگی یا عفونت و یا حساسیت ها ، میتوانند دلیلی برای بروز چنین علائمی در زمان انجام تمرینات باشند.

درمان و پیشگیری

خوشبختانه درمان و رسیدن به سطح بالایی ازسلامت تیروئیدو تعادل آن با مصرف مواد غذایی طبیعی که نام می برم امکان پذیراست توجه داشته باشید نمکهایی که در مغازه ها یافت می شود کمترین جذب ید را دارا می باشد سعی کنید از وعده های مصرف خود حذفش کنید!!!

عنصر مهم اول ید

آن را باید با مصرف سبزیجات، غذاهای دریایی، غلات، نمک دریایی، سبزیجات دریایی، ماست مخلوط با سبزیجات، شیر طبیعی گاو، تخم مرغ خانگی

عنصردوم سیلینیوم

بامصرف آجیل( پسته بادام گردو) مصرف زیاد مواد لبنی طبیعی، ماهی سالامون موادی همچون گوجه ، پیاز وسیر مصرف روغن طبیعی آفتاب گردن میتوانید این عنصر را به سطح مطلوبی در بدنتان برسانید

توجه داشته باشید که حدود یک میلیارد انسان در دنیا کمبود سیلینیوم دارند

عنصر سوم تیروسین

تیروسین آمینو اسیدی هست که تقریبا تمام سلول های شما دارای این عنصر هستند این عنصر را بامصرف بادام درختی، موز، ماهی سالامون، انواع تخم پرندگان، انواع گوشت پرندگان، آووکادو، وکدو حلوایی می توان دریافت کرد

تعدادی دیگر از مواد غذایی که باعث بهبود تعادل غده تیروئید و پربودن ذخایر پتاسیم و الکترولیت های لازم برای بدنتان راتضمین می کند را معرفی می کنم…

کیوی، هویج، نارنج، کدو

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=29918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.