• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

عمان صاحب نیروی کار متخصص طبیعت‌گردی می‌شود

  • کد خبر : 24296
  • 19 بهمن 1399 - 13:53
عمان صاحب نیروی کار متخصص طبیعت‌گردی می‌شود
بام نیوز:دولت عمان با امضای توافقنامه‌ با یک دانشگاه آلمانی، صاحب نیروی کار متخصص طبیعت‌گردی می‌شود.

دولت عمان با امضای توافقنامه‌ با یک دانشگاه آلمانی، صاحب نیروی کار متخصص طبیعت‌گردی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، عمان که از جاذبه‌های طبیعت‌گردی مختلفی بهره‌ می‌برد،‌ با امضاء توافقنامه‌ای با یک دانشگاه آلمانی به دنبال تربیت نیروی کار حرفه‌ای طبیعت‌گردی است.

در این راستا هر ماه ۱۴ کارشناس صنعت‌ گردشگری عمان برای یادگیری دوره‌های تخصصی شش ماهه طبیعت‌گردی به آلمان سفر می‌کنند که حاصل این امر می‌تواند رشد چشمگیر صنعت گردشگری عمان، به‌ویژه در بخش طبیت‌گردی باشد.

این در حالیست که کارشناسان صنعت گردشگری کمبود نیروی کار حرفه‌ای صنعت‌گردی را یکی از چالش‌های توسعه طبیعت‌گردی در عمان می‌دانند.

عمان با بهره‌ بردن از تنوع جانوری و گیاهی از جمله زیستگاه یک گونه‌ نادر از آنتلوپ به نام «گاو آهوی عربی» و منطقه زیبای «ظفار»، سالانه میزبان هزاران طبیعت‌گرد از سراسر جهان است و در سال‌های اخیر نیز برنامه‌های متنوعی شامل تورهای قایق سواری، اسب‌سواری، صخره‌نوردی، شکار و حضور در جشنواره‌های غذاهای سنتی را برای جذب گردشگران به عمان در این کشور به مرحله‌ی اجرا درآمده است.

شهر «مسقط» پایتخت عمان و مقصد نخست گردشگری این کشور نیز در چهار ماه نخست ۲۰۱۳ مقصد نخست گردشگری خاورمیانه بوده است. کارشناسان یکی از علل این امر را اجرای طرحی از ماه آوریل می‌دانند که در قالب آن گردشگران ۳۲ کشور پس از اخذ ویزای گردشگری یکی از دو کشور قطر و عمان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد به کشور دیگر سفر کنند.

دولت عمان همچنین قصد دارد با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، گردشگری الکترونیک را در این کشور رونق داده و برای پذیرایی از ۱۲ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰ آماده شود. این کشور همچنین در سال گذشته نیز موفق به جذب دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد که بیشتر آن جذب صنعت هتل‌داری، به ویژه احداث هتل‌های لوکس چهار و پنج ستاره خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.