• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
4

عملیاتی سخت وطاقت فرسا در دره ی ویژدرون و نجات دره نورد مصدوم در این دره

  • کد خبر : 47062
  • 15 تیر 1400 - 17:27
عملیاتی سخت وطاقت فرسا در دره ی ویژدرون و نجات دره نورد مصدوم در این دره
انجمن پزشکی کوهستان ایران: در پی وقوع حادثه برای تیم دره نوردی ورود یافته به دره ویژدرون از ساعت پنج ونیم صبح امروز عملیات امداد و نجات برای نجات فرد مصدوم آغاز گردید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در پی وقوع حادثه برای تیم دره نوردی ورود یافته به دره ویژدرون از ساعت پنج ونیم صبح امروز عملیات امداد و نجات برای نجات فرد مصدوم آغاز گردید.

علی اصغر علی اکبری در این خصوص اظهار داشت: دیشب در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (شماره ۱۱۲) مبنی بر مصدوم شدن یک نفر در دره ویژدرون که به همراه گروهی از دره نوردان غیر بومی به این دره ورود کرده بودند، با هماهنگی های لازم تیم واکنش سریع مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند. و دو تیم از شهرستان ملکشاهی و یک تیم از مرکز استان جهت پشتیبانی عملیات به حالت آماده باش در آمدند.

وی ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در شرایطی سخت و با گذر از مسیرهای پر خطر توانستند ساعت ۹ صبح به مصدوم دسترسی پیدا کنند و پس از انجام اقدامات اولیه امدادی و تثبیت مصدوم او را به منطقه ی ایمن منتقل نمایند.

وی گفت: با توجه به ارزیابی صورت گرفته و گزارش تیم اعزامی، به دلیل توپوگرافی خشن و سخت حاکم بر این دره و ترومای مصدوم که از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شده بود امکان انتقال زمینی مصدوم وجود نداشت و با هماهنگی بعمل آمده با مرکز فوریت های پزشکی استان هماهنگی لازم جهت اعزام بالگرد این مرکز بعمل آمد و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز فرد مصدوم توسط بالگرد مرکز فوریت های پزشکی به مراکز درمانی مرکز استان منتقل شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت محترم مرکز فوریت های پزشکی استان وتیم های عمل کننده در این عملیات افزود: با شروع فصل گرما دره ویژدرون که یکی از دره های آبی و پر خطر استان ایلام می باشد هرساله شاهد حضور دره نوردان از نقاط مختلف کشور می باشد و عبور از این دره به دلیل توپو گرافی خشن و ریسک بسیار بالا با وقوع حوادث ناگوار و جبران ناپذیری روبروست.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=47062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.