• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

عملیات جستجو و نجات در ارتفاعات شهرستان رودبار

  • کد خبر : 78088
  • 24 مرداد 1401 - 20:52
عملیات جستجو و نجات در ارتفاعات شهرستان رودبار
انجمن پزشکی کوهستان ایران: سه نجاتگر از هلال‌احمر شهر رستم آباد با همکاری 2 کوهنورد راهنمای مسلط به مسیر با هماهنگی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با استفاده از لوکیشنی که کوهنوردان مفقودی فرستاده بودند به منطقه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان ؛ دو کوهنورد ساکن استان قزوین، صبح روز یکشنبه ۱۶ مرداد ماه از منطقه بیورزن، عازم صعود قله چرمکش از مسیر بزبره شدند و به علت نامساعد بودن هوا و مه شدید پس از صعود قله، متاسفانه زمان برگشت از مسیر اصلی منحرف شده و از شمال شرق قله چرمکش، پیمایش خود را به سمت پایین ادامه می دهند، این کوهنوردان، پس از ساعت ها سردرگمی، مجبور به شب مانی در مسیر، بدون چادر و کیسه خواب شدند. و روز دوشنبه به پیمایش مسیر اشتباه ادامه داده و ساعت ۱۵ روز دوشنبه در اولین نقطه ای که دسترسی به آنتن موبایل داشتند با هلال‌احمر استان گیلان تماس گرفته و اعلام مفقودی نمودند.

سه نجاتگر از هلال‌احمر شهر رستم آباد با همکاری ۲ کوهنورد راهنمای مسلط به مسیر با هماهنگی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با استفاده از لوکیشنی که کوهنوردان مفقودی فرستاده بودند به منطقه اعزام شدند.
و سرانجام نجاتگران در جنگلهای بخش رحمت آباد ، ارتفاعات روستای حاجیده ( دشتگاه) ساعت ۲۲ روز دوشنبه به کوهنوردان گمشده رسیدند و شایان ذکر است کوهنوردان گمشده که به علت گرسنگی، تشنگی و پیمایش دوروزه و شب مانی سخت در شرایط نامساعد جوی به شدت دچار خستگی و تخلیه انرژی شده بودند، قادر به حرکت نبودند.
نجاتگران با رساندن مواد غذایی به مفقودین و روشن نمودن آتش به آنها کمک نمودند تا تجدید قوا نموده و پس از بهبودی مختصر ، با گامبرداری آهسته به سمت روستای حاجیده رهسپار شدند.
شایان ذکر است این عملیات جستجو و نجات در شرایط نامساعد جوی، مدت ۱۶ ساعت طول کشید و حدود ساعت ۵ صبح به روستای حاجیده رسیده و سپس به سمت شهر رستم آباد رهسپار گشتند .

هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان ضمن آرزوی سلامتی برای کوهنوردان عزیز، خواهشمند است قبل از اقدام به صعود حتماً به پیش بینی هواشناسی توجه نموده و از سهل انگاری در کوهنوردی پرهیز نمایند و این هیات، بدینوسیله از زحمات نجاتگران و کوهنوردانی که در این عملیات شرکت نمودند، تشکر و تقدیر می‌نماید .

نجاتگران هلال‌احمر رستم آباد ‌؛
آقای سعید دوستی
آقای محسن آقایی
آقای میلاد اوقاتی

مسئول عملیات هلال‌احمر ؛
آقای عارف همتی

کوهنوردان راهنمای مسیر از رستم آباد؛
آقای یداله محمدی
آقای فریبرز سلیمی

هماهنگی از هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی توسط ؛
آقای سیمیاری (مسئول کمیته جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین)
خانم مریم ملکی پور ( مربی شهرستان رودبار )
خانم شیرین زارع (نائب رئیس هیات کوهنوردی استان گیلان)

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.