• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

عوارض ترس ازصعود

  • کد خبر : 39119
  • 12 اردیبهشت 1400 - 22:22
عوارض ترس ازصعود
بام نیوز: این ترس مانند بیشتر ترس‌های خاص، به‌خوبی به درمان شناختی-رفتاری پاسخ می‌دهد. در این روش درمان، فرد یاد می‌گیرد که افکار منفی خود را درباره‌ی بالارفتن از ذهن خود دور و آن‌ها را با افکار منطقی‌تر جایگزین کند. او همچنین می‌آموزد که رفتارش را تغییر دهد.

ترس‌هایی که موجب اختلالاتی در زندگی روزمره و فعالیت‌های فرد می‌شوند، نیاز به درمان دارند. از آنجایی‌که بالارفتن یا پایین‌آمدن از پله‌ها رفتار بسیار رایجی در زندگی روزمره است، بی‌توجهی به درمان این اختلال، باعث محدودیت‌های جدی‌ای در زندگی‌تان می‌شود.
چنین ترسی مانند سایر ترس‌های مربوط به ارتفاع می‌تواند باعث ترس از ارتفاع شود و درنهایت منجر به این شود که فرد برای غلبه بر ترس، حرکاتی ناگهانی و خطرناک انجام دهد.

درمان ترس از کوهنوردی و صعود
این ترس مانند بیشتر ترس‌های خاص، به‌خوبی به درمان شناختی-رفتاری پاسخ می‌دهد. در این روش درمان، فرد یاد می‌گیرد که افکار منفی خود را درباره‌ی بالارفتن از ذهن خود دور و آن‌ها را با افکار منطقی‌تر جایگزین کند. او همچنین می‌آموزد که رفتارش را تغییر دهد.
درمان شناختی-رفتاری ممکن است به‌تنهایی یا در کنار درمان‌های دیگر به‌کار رود. تکنیک‌های مدیتیشن و استفاده از دارو، می‌تواند به فرد کمک کند تا ترسش را کنترل کند. از انواع مختلف گفتار درمانی نیز در این زمینه استفاده می‌شود؛ مخصوصا هنگامی‌که رویدادی ناشناخته باعث ترس شده باشد.
به یاد داشته باشید که غفلت در درمان این اختلال، باعث تشدید آن در طول زمان می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.