• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

غبارآلودگی و هشدار زرد هواشناسی سمنان

  • کد خبر : 80308
  • 01 آذر 1401 - 19:50
غبارآلودگی و هشدار زرد هواشناسی سمنان
بام: اداره کل هواشناسی استان سمنان به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی از امروز یکم تا پنجم آذر هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان به خبرنگار بام گفت: با توجه به تداوم شرایز پایدار، سکونجوو انباشت آلاینده ها درسطح زمینبه همراه افزایش تدریجی غلظت غبار وآلاینده های جوی، هشدار زرد اعلام می شود.

ایرج مصطفوی تاکید کرد: پیش بینی انتقال غبار به هوای استان و افزایش نسبی غلظت آلاینده ها، از امروز تا اواخر روز شنبه آینده افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در نواحی صنعتی، غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها از امروز سه‌شنبه بر شدت غبارآلودگی، کاهش کیفیت هوا و کاهش نسبی دید افقی افزوده می شود، افزود: بر این اساس پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس ، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و کوهنوردی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به دمای کمینه و بیشینه شهر سمنان امروز به میزان هفت و ۲۰ درجه سانتیگراد، افزود: نوسان دمایی این شهر تا پایان هفته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.