• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

فتح‌الله‌زاده: کریمی باید به جای ریاست،کاندیدای هیات‌رئیسه می‌شد/مدیران بالادستی از فضای مجازی می ترسند

  • کد خبر : 20092
  • 03 بهمن 1399 - 19:09
فتح‌الله‌زاده: کریمی باید به جای ریاست،کاندیدای هیات‌رئیسه می‌شد/مدیران بالادستی از فضای مجازی می ترسند
بام نیوز: مدیرعامل اسبق استقلال گفت: من علی کریمی را به خاطر مرامش دوست دارم اما او باید عضو هیات رئیسه می‌شد نه کاندیدای ریاست.

به گزارش بام نیوز: علی فتح‌الله زاده درباره میزبانی در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: ما کرونا را در کشور خوب کنترل کرده‌ایم، باید به این باور برسیم و تیم را کامل تجهیز کنیم. مهمترین موضوع مادی است و نباید مثل باشگاه‌ها باشد که شیرجه بزنند روی صندلی. دوستانی که به فدراسیون می‌آیند باید بدانند ۵۰۰ -۶۰۰ میلیارد برای میزبانی پول لازم داریم.

وی درباره اینکه چرا نمی‌توان از فوتبال پول درآورد، افزود: مردم روی فوتبال حساس‌ هستند اما ما به جای شایسته سالاری رفاقت می‌کنیم. اگر این روش در انتخابات باشد افراد کارآمد را انتخاب می‌کنیم. فوتبال ما به کارشناس، افراد اقتصادی، فنی مجرب نیازمند است.

مدیرعامل اسبق استقلال، با بیان اینکه باید برنامه‌ها برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار بگیرد، یادآور شد: ما باید بدانیم من که صاحب رای شده‌ام این رای حق‌الناس است. باید برنامه‌ها را مطالعه کرده و به برنامه رای دهیم. در قوانینی که در هیات رئیسه است، آنها می‌توانند به رئیس فدراسیون برخی موارد را تحمیل کنند که ظرف ۲۴ ساعت باید انجام شود در غیراین صورت تخلف کرده است اما ما دورهمی می‌نشینیم و هیات رئیسه امضا می‌کند. مثلا می‌گوییم قضیه ویلموتس چه بوده می‌گویند ۴ روز بعد فهمیدیم.

فتح‌الله‌زاده به اینکه فوتبال درآمدزاست اشاره کرد و گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا پول‌های زیادی را به کشورهای مختلف کمک کرده‌اند. فوتبال درآمدزاست و باید از آن استفاده کرد. توانایی ما برای درآمدزایی از فوتبال بالای هزار میلیارد است و اگر صدا و سیما همراه شود می‌توان به این پول رسید. ما هیچ وقت از صدا و سیما پولی نگرفتیم و ایرادی هم گرفته نشده است.

وی درباره اینکه از تبلیغات دور زمین هم پولی نرسیده، گفت: استقلال و پرسپولیس راحت می‌توانند ۲۰۰ میلیارد درآمد داشته باشند اما همان موقع که مدیری از باشگاه می‌رود باید تعیین تکلیف شود نه اینکه ۱۰ سال بعد از او حساب کتاب کنیم.

مدیرعامل اسبق استقلال درباره پست نایب‌رئیسی آسیا، تصریح کرد: پست‌هایی که به ما می‌دهند باید خودمان را فدای این پست‌ها کنیم. ما باید رئیسی را انتخاب کنیم که فضای مجازی روی او تاثیر نگذارد. رئیس فدراسیون فوتبال باید کسی باشد که خودش روی فضای مجازی تاثیر بگذارد اما متاسفانه مدیران بالادستی از فضای مجازی می‌ترسند. وقتی ۳۰-۴۰ میلیون یک بازی فوتبال را نگاه می‌کنند شخص مدیر باید کسی باشد که همه این افراد را بسیج کند. بین منابع مالی و منابع انسانی تجمیع کند.

وی درباره اینکه نظر شما چیست مبنی بر اینکه فوتبالی‌ها ریاست را به دست بگیرند، عنوان کرد: من از همان ابتدای کار مدیریتم در استقلال برخی می‌گفتند از فوتبالیست‌ها افرادی را به هیات مدیره بیاوریم اما من مخالفت می‌کردم چون می‌گفتم این جنس سازمان برای ایجاد وجهه از بازیکن استفاده می‌کند. مثلا زرینچه یکی از بهترین‌های فوتبال بود اگر او را در مسائل فنی توانمند کنیم بهتر از این است که در هیات مدیره باشد چرا که کار او در زمین است. مدیریت با بازیگری متفاوت است.

مدیرعامل اسبق استقلال که در برنامه ورزش و مردم حضور داشت، یادآور شد: بعد از انقلاب مدیری مثل صفایی فراهانی نداشتیم. علی کریمی را من خیلی دوست دارم و به خاطر مرامش او را دوست دارم. هر کسی از استقلال فوت کرد علی کریمی در همه مراسم حضور داشت. حالا او چرا به فدراسیون آمده؟ چون در کار خودش از او استفاده نمی‌کنیم. یعنی به خاطر منیت خودمان او را کنار می‌گذاریم. اگر او با من مشورت می‌کرد می‌گفتم عضو هیات رئیسه شود چون می‌تواند تاثیرگذار باشد. باید از هر کسی در جای خودش استفاده کنیم. ما در قراردادها چون پول نداریم می‌بازیم و در کمترین موارد به خاطر موارد مدیریتی بوده است. چون منبع درآمد نداریم بازنده هستیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=20092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.