• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
3

فعالیت‌های محیط زیستی مردم در هفته گذشته/ از تحویل یک قلاده میمون تا ماجرای سنجاب ایرانی

  • کد خبر : 75191
  • 09 خرداد 1401 - 19:37
فعالیت‌های محیط زیستی مردم در هفته گذشته/ از تحویل یک قلاده میمون تا ماجرای سنجاب ایرانی
بام نیوز: فعالان محیط زیست در هفته گذشته با تحویل گونه‌های حیات وحش رها شده به ادارات محیط زیست شهرستان های مختلف ، پاکسازی و برگزاری دوره های آموزشی به همراهی با طبیعت پرداختند.

به گزارش بام نیوز، گروه‌های مردمی به ویژه فعالان حوزه محیط زیست در اولین هفته از خردادماه سال ۱۴۰۱ فعالیت های زیست محیطی خود را با نام و یاد عزیزان از دست رفته در حادثه غمبار آبادان و آرزوی صبر و بردباری برای بازماندگان این عزیزان برگزار کرده و همچون گذاشته تلاش کردند با برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح کشور علاوه بر حمایت و حفاظت از محیط زیست دیگر همشهریان و هم میهنان خود را از اهمیت این حوزه بسیار مهم و ضروری آشنا کرده و با آموزش های لازم از آنها بخواهند در حفظ این سرمایه خدادادی کوشا باشند. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه‌ای این فعالیت‌ها، حمایت خود را از گروه‌های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

برگزاری کارگاه آموزش محیط زیستی در بیرجند خراسان جنوبی

با تلاش گروه‌های فعال و دوستدار طبیعت و همزمان با فرا رسیدن روز جهانی تنوع زیستی، دانش آموزان دبستان پسرانه رودکی روستای دستگرد در اولین روز از برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای سواد زیست محیطی شهرستان بیرجند، با تنوع زیستی استان خراسان جنوبی آشنا شدند.

پاکسازی زباله در حاشیه شهر رودبار

به همت گروه های مردمی و علاقه مند به محیط زیست استان گیلان و با همکاری تعدادی از ادارات و اهالی طبیعت دوست شهر رودبار، بخش زیادی از زباله های حاشیه این شهر پاکسازی شد.

اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان در تفت

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و با تلاش فعالین و دوستداران طبیعت استان یزد، طرح یک ساعت با محیط‌بان به منظور نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با وظایف محیط بانان، در مدرسه شاهد شهرستان تفت برگزار شد.

پاکسازی مسیر اصلی جاده بهار-کرمانشاه از زباله

در راستای اجرای طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک، با همکاری دوستداران محیط زیست و برخی از ادارات شهرستان بهار استان همدان، مسیر اصلی جاده بهار-کرمانشاه از زباله های پلاستیکی پاکسازی شد.

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان

با تلاش و پیگیری فعالین و دوستداران طبیعت استان همدان، طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی روستای سازیان شهرستان تویسرکان، در منطقه حفاظت شده خانگرمز برگزار شد. دانش آموزان در ادامه برنامه بخشی از طبیعت این منطقه حفاظت شده را از زباله و پلاستیک پاکسازی کردند.

نشست هم اندیشی فعالان حوزه محیط زیست در بافق

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و در جهت برنامه ریزی مراسم ویژه بزرگداشت هفته محیط زیست، نشستی با حضور فعالان و نمایندگان انجمن های مردم نهاد و فعال زیست محیطی در شهرستان بافق استان یزد برگزار شد.

اجرای سومین مرحله از طرح پاکسازی محیط شهری در خوانسار

به‌ منظور تحقق وعده پاکسازی محیط‌ زیست شهرستان خوانسار و در سومین مرحله از اجرای این طرح، ۴۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف روستای خم‌ پیچ استان اصفهان با همکاری انجمن های محیط زیستی و اهالی منطقه پاکسازی شد.

تحویل یک قلاده میمون به اداره محیط زیست شهریار

یک قلاده میمون که توسط یک شهروند دوستدار محیط زیست از فردی خریداری شده بود به کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهریار تحویل و پس از هماهنگی های لازم به صورت امانی به باغ وحش صفا دشت استان تهران تحویل داده شد.

رهاسازی سه قطعه دراج در طبیعت شوشتر خوزستان

سه قطعه دراج زنده که توسط یکی از دوستداران حیات وحش خریداری و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر استان خوزستان تحویل داده شده بود، پس از یک ماه تیمار، نگهداری و اطمینان از سلامتی کامل، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

برگزاری کارگاه تنوع زیستی در منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم استان بوشهر

کارگاه آشنایی با تنوع زیستی به منظور افزایش دانش زیست محیطی دانش آموزان مدرسه دخترانه رفعت شهرکلمه، به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و با همکاری گروه های مردمی دوستدار طبیعت استان بوشهر، در منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش برگزار شد.

بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی در موزه تاریخ طبیعی اردبیل

به همت گروه‌های مردمی و دوستداران طبیعت، روز جهانی تنوع زیستی با شعار ساخت آینده ای مشترک برای تمام اشکال زندگی، با حضور جمعی از دانش آموزان و مربیان مدارس شهر اردبیل در موزه تاریخ طبیعی این شهر، گرامی داشته شد.

تحویل یک سنجاب به اداره محیط زیست مهاباد

یک خانواده دوستدار محیط زیست در مهاباد استان آذربایجان غربی، به منظور حمایت از حیات وحش، یک بطانه سنجاب را جهت رهاسازی در طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

تقدیر از انجمن میراث پریشان کازرون در جایزه بنیاد جهانی انرژی در کیش

در آیین تقدیر از برندگان جایزه بنیاد جهانی انرژی که در جزیره کیش برگزار شد، انجمن میراث پریشان کازرون با پروژه تأسیس و راه اندازی پایگاه پژوهش و اطلاع رسانی تالاب بین المللی پریشان در حوزه آب و تنها با گزارش عملکرد یک ساله توانست نام خود را در میان ۳۱۱ طرح ارسال شده به دبیرخانه و در کنار شش تیم قابل تقدیر مطرح کند.

برگزاری ‌نشست یک ساعت با محیط‌بان در زرند

با تلاش گروه‌های فعال محیط زیستی استان کرمان، نشست یک ساعت با محیط بان به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی در دبستان پسرانه ۱۵ خرداد شهرستان زرند برگزار شد. در این نشست تنوع زیستی گیاهی و جانوری گسترده شهرستان و همچنین اهمیت حفاظت از آن به دانش آموزان آموزش داده شد.و

برگزاری کارگاه آموزشی تنوع زیستی در شهرستان بشرویه

همزمان با روز جهانی تنوع زیستی و با همکاری تعدادی از گروه های محیط زیستی استان خراسان جنوبی کارگاه آموزشی به منظور ارتقا فرهنگ زیست محیطی ویژه دانش آموزان مدرسه دخترانه شهید صدر در شهرستان بشرویه برگزار شد.

ویژه برنامه روز جهانی تنوع زیستی در اصفهان

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و با همکاری انجمن دوستداران محیط زیست ورزنه و گروه کوهنوردی اژکهن، ویژه برنامه های پرنده نگری و پاکسازی زباله در تالاب بین المللی گاوخونی، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی استان اصفهان برگزار شد.

برگزاری برنامه آموزشی پرندگان مهاجر و بومی در دشتستان

با همکاری انجمن های محیط زیستی استان بوشهر و به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، برنامه آموزشی شناسایی پرندگان مهاجر و بومی برای محیط یاران مدرسه رقیه شهرستان تنگ ارم برگزار شد.

زنده‌گیری توله گراز سرگردان در ساوجبلاغ

در پی گزارشات مردمی روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر حضور یک راس توله گراز گرفتار در منزل یکی از اهالی منطقه و با پیگیری گروه های فعال محیط زیستی استان البرز، ماموران یگان حفاظت به محل اعزام و اقدام به زنده گیری توله گراز کردند. لازم به ذکر است این توله پس از بررسی های اولیه بالینی جهت نگهداری موقت به مرکز تیمار حیات وحش تحویل داده شد.

مرمت و بازسازی یکی از چشمه‌های مرزی در بافق

با تلاش اعضای انجمن زیست محیطی شهرستان بافق و به منظور جلوگیری از اتلاف حیات وحش در فصل گرما، یکی از چشمه های منطقه آزاد مرزی این شهرستان در استان یزد مرمت و بازسازی شد.

پاکسازی مناطق حفاظت شده در شهرستان بم

به مناست روز جهانی تنوع زیستی جمعی از دوستداران طبیعت شهرستان بم به همراه کارکنان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اقدام به جمع آوری زباله های سبک و پلاستیکی منطقه حفاظت شده کوه شیر و سنگ مس استان کرمان کردند.

درمان و بازگشت شش گونه جانوری به طبیعت بوشهر

به همت دوستداران محیط زیست به ویژه فعالان حوزه حیات وحش و با شروع فعالیت مرکز نقاهتگاه استان بوشهر، ۹ گونه جانوری که در سال جاری دچار مصدومیت شده بودند تحت درمان قرار گرفته که از این تعداد ۶ گونه بهبود یافته و در طبیعت رهاسازی شدند.

تحویل یک بهله جغد انبار در دلگان استان سیستان و بلوچستان

دوستداران محیط زیست شهرستان دلگان به منظور حمایت از محیط زیست به ویژه طبیعت و حیات وحش، یک بهله جغد انبار را جهت تیمار و نگهداری به یکی از مراکز مجاز نگهداری در این شهرستان از استان سیستان و بلوچستان تحویل دادند.

رهاسازی سنجاب ایرانی در زیستگاه طبیعی سمیرم

پیرو گزارشات مردمی و با همکاری یکی از طبیعت دوستان، یک سنجاب ایرانی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه تحویل داده شد. این سنجان ایرانی پس از کسب سلامتی کامل، در جنگل های بلوط منطقه شکار ممنوع ونک سمیرم رهاسازی شد.

برگزاری کلاس آموزشی در مرکز جهاد کشاورزی اقلید

با همکاری مرکز جهاد کشاورزی شهرمیان و انجمن زاگرس سبز اقلید و سرحد، کلاس آموزش مباحث زیست محیطی برای بیش از بیست نفر از کشاورزان استان فارس در محل مرکز جهاد کشاورزی شهرمیان شهرستان اقلید برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی تسهیلگری در آذربایجان غربی

با تلاش فعالان محیط زیستی استان آذربیجان غربی و به منظور توانمندسازی و ظرفیت سازی کارشناسان مجری پروژه های کشاورزی پایدار و هچنین تنوع بخشی به معیشت خانوارهای روستایی، کارگاه آموزش تسهیلگری تکمیلی ویژه تشکل های این استان به مدت سه روز در محل هتل پارک برگزار شد.

کلاس آموزش مهار آتش سوزی ویژه عشایر اقلید

با همکاری انجمن پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید و انجمن دوستداران زاگرس سبز، برنامه فرهنگ سازی و آموزش مهار آتش سوزی در بین عشایر این منطقه از استان فارس اجرا و نحوه مقابله با آتش سوزی های احتمالی به آنها آموزش داده شد.

ویژه برنامه روز جهانی تنوع زیستی در چهارمحال و بختیاری

با همکاری انجمن های محیط زیستی استان چهارمحال و بختیاری و به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، دانش‌آموزان به همراه خانواده های خود علاوه بر بازدید از موزه تنوع زیستی این استان و مشاهده چگونگی رهاسازی لاک پشت مهمیزدار، طبیعت اطراف موزه را از زباله پاکسازی کردند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.