• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

فعالیت رشته قایقرانی در سه شهرستان استان بوشهر نیازمند همراهی مسئولان آنها است

  • کد خبر : 70623
  • 30 بهمن 1400 - 11:29
فعالیت رشته قایقرانی در سه شهرستان استان بوشهر نیازمند همراهی مسئولان آنها است
بام نیوز: رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: اکنون رشته قایقرانی در هفت شهرستان این استان فعال یا در دست راه اندازی است و در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و دیر نیز تحقق این مهم نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسئولان آنها است.

به گزارش بام نیوز، مهدی زارعی افزود: هم اکنون رشته قایقرانی در شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان، تنگستان و عسلویه فعال است و درشهرستان جم نیز با وجود نبود دریا با استفاده از ظرفیت استخر زمینه فعال‌سازی رشته کانوپولو در این شهرستان فراهم شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های ساحلی دشتی و دیر نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه مساعدت مسئولان این شهرستان ها زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

زارعی ادامه داد: در شهرستان دشتستان نیز در نبود دریا با توجه به وجود استخر امکان فعالیت هیات قایقرانی در قالب چند رشته وجود دارد.

وی عنوان کرد: چنانچه مسئولان شهرستانی در بحث خرید تجهیزات تنها ۵۰ درصد اعتبارات موردنیاز را تامین کنند هیات قایقرانی نیز مابقی آن را تامین خواهد کرد.

زارعی یادآور شد: اکنون هیات قایقرانی ۹۰۰ ورزشکار سازمان یافته اعم از آقایان و بانوان با نسبت مساوی دارد که با فعال شدن این رشته در سایر شهرستان‌های استان شمار قایقرانان بوشهری به مراتب بالاتر خواهد رفت.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: این استان در رشته قایقرانی از قطب‌های اصلی کشور به شمار می‌رود که این مهم با موفقیت باشگاه های میداف بوشهر و بندر گناوه در مسابقات کشور بخوبی نمایان شد.

وی افزود: در مسابقات لیگ برتر کشور تیم میداف در بخش بانوان و در رشته آب‌های آرام رتبه سوم کسب کرد و آقایان این باشگاه نیز موفق به کسب رتبه چهارم شدند.

زارعی ادامه داد: تیم باشگاه بندر گناوه نیز در رشته روئینگ رتبه سوم کشور را کسب کرد که نقطه بارز این موفقیت‌ها افزایش حضور بازیکنان بومی و به میزان ۷۰ درصد در این تیم‌ها است.

رئیس هیئت قایقرانی استان بوشهر در توضیح نتایج مسابقات کشوری کایت بردینگ که به میزبانی بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: بانوان بوشهری با نمایشی خیره‌کننده در این رقابت‌های عنوان‌های نخست تا سومی را کسب کردند.

زارعی ادامه داد: در این رقابت‌ها در بخش آقایان بوشهر، هرمزگان و تهران به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شدند که منتخب مسابقات علاوه بر کسب عنوان به تیم ملی کایت‌بردینگ نیز دعوت شدند.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه رشته قایقرانی در استان بزودی کلاس‌های آموزشی هیات در بخش‌های داوری و مربیگری آب‌های آرام با حضور مدرسان هم استانی برگزار می‌شود.

زارعی افزود: در حوزه زیرساخت نیز اکنون رختکن قایقرانان در حال ساخت است و احداث خوابگاه آنان نیز در سایت دهکده گردشگری بوشهر در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.