• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1

فعالیت ۷۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور

  • کد خبر : 85326
  • 29 فروردین 1402 - 0:35
فعالیت ۷۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی از فعالیت ۷۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور خبر داد.

به گزارش بام، رضا زارعی در مجمع انتخابات رئیس هیأت کوهنوردی خراسان شمالی که ۲۸ فروردین ماه برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت این باشگاه ها موجب توسعه رشته کوهنوردی در کشور می شود، اظهار کرد: امیدوار هستیم تا رقابت میان این باشگاه ها بیشتر شود چراکه این امر سبب توسعه این رشته ورزشی می شود.

وی به برگزاری دوره های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۴۲ هزار ورزشکار از این فدراسیون مدرک آموزشی دریافت کرده اند که فدراسیون کوهنوردی طی سه سال اخیر بیشترین دوره های آموزشی را نسبت به سایر فدراسیون ها برگزار کرده است.

زارعی با اشاره به وجود کوه شاه‌جهان در خراسان شمالی بیان کرد: شاه‌جهان مرتفع ترین کوه در این استان است که قرار بر این است تا طرح سیمرغ با همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون کوهنوردی زیر مجموعه ۵ اتحادیه است، تصریح کرد: انتظار ما بر این است تا رشته های غارنوردی و دره نوردی نیز توسعه یابد.

زارعی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از استان ها زیرساخت های لازم برای توسعه این رشته ورزشی وجود ندارد، ادامه داد: شهرستانی همچون شیروان یکی از مناطق قهرمان پرور در رشته کوهنوردی بوده اما به علت کمبود امکانات، ورزشکاران این استان مجبور به مهاجرت به سایر نقاط شده اند.

گفتنی است در این جلسه مهدی صفری به عنوان رئیس هیات کوهنوردی خراسان شمالی انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.