• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

فواید راه رفتن

  • کد خبر : 30581
  • 17 اسفند 1399 - 22:47
فواید راه رفتن
بام نیوز: محققان میگویند وقتی مسیری که باید راه برویم ثابت است یا مدت زمانی که میتوانیم راه برویم را نمیتوانیم بیشتر کنیم میتوان با سریعتر کردن قدم هایمان استفاده بیشتری از تاثیر مثبت این فعالیت مفید بدنی ببریم.

یک تحقیق جدید نشان داده است موقع راه رفتن هرچه سریعتر قدم بردارید عمر شما هم بیشتر میشود. از مدت ها قبل میدانستیم راه رفتن برای سلامتی خوب است و یکی از بهترین فعالیت های بدنی است که موجب طول عمر میشود. راه رفتن حتی به اندازه دو ساعت در هفته هم میتواند احتمال فوت به هر علتی را کاهش دهد. راه رفتن زیاد حتی میتواند توانایی های عقلی و فکری ما را هم بیشتر کند.

با این حال همه مطالعات قبلی تاکید خود را بیشتر بر روی تاثیر راه رفتن بر سلامتی و یا حداکثر مدت زمان راه رفتن گذاشته اند و سرعت راه رفتن و تاثیر آن را بررسی نکرده اند. حالا محققین در مطالعه جدید خود که بر روی بیش از ۵۰ هزار نفر انجام داده اند.

محققان نشان دادند که راه رفتن با سرعت معمولی میتواند احتمال فوت به هر علتی را ۲۰ درصد کم کند ولی وقتی این راه رفتن سریع میشود احتمال فوت ۲۴ درصد دیگر هم کاهش پیدا میکند. و مشخص شد در حالی که راه رفتن معمولی احتمال بیماری های قلبی عروقی را ۲۱ درصد کم میکند راه رفتن سریع آن را ۲۴ درصد دیگر هم بیشتر کم میکند.

محققان میگویند وقتی مسیری که باید راه برویم ثابت است یا مدت زمانی که میتوانیم راه برویم را نمیتوانیم بیشتر کنیم میتوان با سریعتر کردن قدم هایمان استفاده بیشتری از تاثیر مثبت این فعالیت مفید بدنی ببریم.

منظور از راه رفتن سریع سرعتی بین ۷-۵ کیلومتر در ساعت است ولی تا حدودی هم به وضعیت بدنی هر فرد بستگی دارد. میتوان گفت وقتی راه رفتن موجب کمی نفس نفس زدن و عرق کردن بشود یعنی سریع بوده است.

نتایج این تحقیق در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=30581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.