• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
0

فواید گتر در نجات جان شما

  • کد خبر : 73294
  • 22 فروردین 1401 - 17:44
فواید گتر در نجات جان شما
انجمن پزشکی کوهستان ایران: گتر کوهنوردی وسیله ای است که از ورود برف به کفش شما جلوگیری میکند و باعث جلوگیری از پارگی شلوار و یخ زدگی پای شما در برف و... می شود.

گتر کوهنوردی وسیله ای است که از ورود برف به کفش شما جلوگیری میکند و باعث جلوگیری از پارگی شلوار و یخ زدگی پای شما در برف و… می شود.اطلاعات انتخاب خرید انواع آن در اینترنت موجود می باشد.اما این وسیله مفید که به نظر بنده حتما” از دوپوش آن استفاده کنید ، دارای خواصی در نجات جان شما در طبیعت گردی است که در اینجا به شرح آن می پردازم:

۱- استفاده از گتر باعث می شود که در حمله حیوانات وحشی و مخصوصا” گرگ ها که به قسمت زانو به پایین در مرحله اول حمله می کنند ایمنی و مقاومت بیشترمی دهد.

۲- استفاده از گترها باعث می شود در نیش گزندگان مانند مار ها و عقرب ها که از یک لایه نازک در پوشش شلوار و پیراهن به راحتی عبور می کند از گتر دو پوش با مقاومت و ضخامت بالا به راحتی نتواند عبور کند و درصد سم تزریق شده به بدن شما خیلی کاهش می یابد.

۳- استفاده از گتر در مناطقی که دارای گیاهان خاردار و خراش شاخه ها و سنگ ها می باشد نیز شما را حفاظت می کند. مخصوصا” در مواردی که تیغ گیاهان دارای کمی سم می باشد و باعث درد زیادی از فرو رفتن آنها در بدنتان حتی از پوشش روی شلوار می شود.(مانند گیاه گزنه که حتما” طعم گزش آن را چشیده اید).

۴- خیلی از حشرات و کنه ها بر روی بوته ها به انتظار میزبان خود می باشند و پس از عبور حیوان میزبان بر روی بدن آن می پرند. گتر باعث جلوگیری از نیش این حشرات به شما شده و از ایجاد بیماری در طول سفر جلوگیری می کند.

۵- در صورت گم شدن می توانید به کمک گترها طناب بسازید ویا وسیله ای برای تله شکار و یا وسیله ای برای فیلتر آب آلوده و… از آنها تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.