• امروز : جمعه, ۱۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 March - 2024
کل اخبار 24609
1

قانون( ۵ ت) در کوهنوردی

  • کد خبر : 39395
  • 14 اردیبهشت 1400 - 23:45
قانون( ۵ ت) در کوهنوردی
بام نیوز: آموزش تکنیک های کوهنوردی و سنگ نوردی، شرکت در دوره های آموزشی و کسب تجربه از پیشکسوتان لازم است تا کوهنورد با اعتماد بنفس بالایی گام در کوهستان بگذارد.

تمرین

بدون داشتن آمادگی جسمانی و تمرین کافی رفتن به کوه نه تنها هیچ لذتی نداره بلکه آسیب های جدی به شخص وارد می شود. بهترین تمرین برای کوهنوردی و سنگنوردی (علاوه بر ورزش های هوازی و بدنسازی) همان کار بر روی سنگ و کوه است.

.تجهیرات

هیچ چیز بدتر از تجهیرات بد و ناکافی کوهنورد را اذیت نمی کند. وسائل و تجهیرات مورد نیاز مربوط به هر برنامه‌ و هر فصل متفاوت است که قبل از اقدام به اجرای برنامه‌ باید چک شود. تجهیزات خوب تو را به قله نمی برد اما «سالم» بر می گرداند.

تغذیه

تغذیه صحیح و سالم (میوه-سبزی-آب) قبل از اجرا، حین و پس از برنامه‌ بسیار مهم و ضروریست و نقش مهمی در موفقیت‌ یا عدم موفقیت‌ فرد دارد

تکنیک و تجربه

آموزش تکنیک های کوهنوردی و سنگ نوردی، شرکت در دوره های آموزشی و کسب تجربه از پیشکسوتان لازم است تا کوهنورد با اعتماد بنفس بالایی گام در کوهستان بگذارد.

. توان ذهنی و روحی بالا

اگر فرد با دارا بودن همه موارد بالا، روحیه ای قوی و محکم نداشته باشد و نتواند در شرایط سخت تصمیم صحیح بگیرد صعودش به مشکل می خورد. کوهنورد باید با اعتماد بنفس بالا، شوخ طبع، درعین حال جدی و دیدگاهی وسیع و مثبت داشته باشد تا به راحتی بتواند در شرایط بحرانی خود و تیمش را از صدمات دور کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.