• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1

قطار پرسرعت در مازندران راه‌اندازی شود/ ضرورت اتصال ریلی مازندران به مشهد

  • کد خبر : 83971
  • 25 بهمن 1401 - 21:01
قطار پرسرعت در مازندران راه‌اندازی شود/ ضرورت اتصال ریلی مازندران به مشهد
بام: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خودروسازان داخلی با این خودروهای بی‌کیفیت برای مردم مشکل ایجاد کردند، گفت: سالهاست روی مساله قطار پرسرعت شاهد پیشرفت‌هایی هستیم؛ درحالی‌که به این مسائل کلان در این حوزه اصلا توجه نمی‌شود.

به گزارش بام، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با مدیرکل راه‌آهن شمال، اظهار کرد: راه‌آهن در حوزه حمل و نقل ارزان‌ترین، مطمئن‌ترین و باظرفیت‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی توجه شایسته و بایسته به کل حمل و نقل عمومی به‌ویژه راه‌آهن نشده است و در عوض به خودروهای شخصی و سواری توجه شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: خودروسازان داخلی انحصاری هم مردم را با این خودروهای بی‌کیفیت‌شان مشکل ایجاد کردند و هم به ذخایری که متعلق به نسل‌های آینده است با این مصرف بالای سوخت و هم به طبیعت ظلم کردند و هم مردم را در برابر تحریم‌ها ضعیف کردند.

محمدی لائینی ادامه داد: باتوجه به اینکه سیاست‌گذاری حمل و نقل را به سمت خودروهای شخصی بردند که نگران‌‌های بسیاری به دنبال داشت.

وی ادامه داد: از آن طرف مجبور به واردات شدند و بنا بود روی مسئله بنزین ما را در تنگنا قرار بدهند که خوشبختانه مجموعه ستاره خلیج فارس به راه افتاد اما اگر همین روند ادامه داشته باشد آن هم جواب نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه نیامدند روی مساله قطار و ریل سرمایه‌گذاری کنند، خاطرنشان کرد: سالهاست روی مساله قطار پرسرعت شاهد پیشرفت‌هایی هستیم؛ درحالی‌که به این مسائل کلان در این حوزه اصلا توجه نمی‌شود.

محمدی لائینی اضافه کرد: بنده با رئیس جمهور و مسؤولان صحبت کردم گفتم در سال چندین میلیون مسافر از ارومیه، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی حدود ۹ استان برای سفر به مشهد جابه‌جا می‌شوند، چندصد دستگاه خودرو، چند میلیون لیتر بنزین، چندین هزار نفر انسان در آهن پاره‌ها کشته می‌شوند و خسارات مالی ایجاد می‌شود، حال اگر در این مسیر قطار پرسرعت بکارگیری شود علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و جانی در نزدیک‌ترین زمان به مقصد خواهیم رسید.

وی با اعلام اینکه به قطار پرسرعت باری هم نیاز داریم، یادآور شد: جای یک قطار پرسرعت خالی است و از هر زمانی اگر جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه خط قطار گلستان را به مازندران متصل کنید تا مجبور نباشیم از مسیر گرمسار راهی شویم، خاطرنشان کرد: کارمان شده هر روز صبح سوار خودرو شویم، آیا رانندگی بلد باشیم یا خیر، شهر را پر از ترافیک کردیم، در حالی که در همین مرکز ساری کل شهر را به مدت پنج دقیقه می‌توان طی کرد، اما برخی از گره‌های ترافیکی بیش از یک ساعت معطلی دارد.

محمدی لائینی با اعلام اینکه در حوزه راه آهن نیاز به توجه داریم، تصریح کرد: نیاز به قطار پرسرعت داریم، اینکه راه آهن ما به مشهد متصل شود، هم تغییر مسیری که بناست انجام بگیرد پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین حفظ حریم راه‌آهن از اولویت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اینکه راه‌آهن توانسته حریم خودش را حفظ کند از نکات مثبت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: امیدواریم شاهد طرح‌های توسعه‌ای بعدی در حوزه راه آهن باشیم و در همین شرایط فعلی هم لازم است به بهترین وجه رضایت مسافران جلب کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه اتصال قطار تهران به قم بسیاری از خلاها را پُر می‌کند؛ به‌ویژه اگر از مبدا گرگان باشد، اظهار کرد: اینکه باید نگاه‌ها به سمت راه آهن و توسعه کیفی و کمی آن برود باید راهبرد باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.