• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0

قوانین دوچرخه سواری عادی

  • کد خبر : 35922
  • 24 فروردین 1400 - 22:58
قوانین دوچرخه سواری عادی
بام نیوز: این که شما دوست دارید بر مهارت‌ دوچرخه سواری خود تمرین کنید و بیشتر یاد بگیرید هیچ انتقادی وارد نیست؛ ولی بر شرایطی که خود و دیگران را در خطر قرار دهید، انتقاد وارد است.

با دوچرخه سواری احساس سرزندگی و شادابی می‌کنید، اما بهتر است بدانیم، اگر هر کدام از این ورزش‌ها را بدون آموزش‌های لازم انجام دهیم، به خودمان آسیب می‌رسانیم. ایرنا زندگی در ادامه به بررسی موضوعات مهمی که در این شرایط کروناویروس همه دوچرخه سواران باید بدانند، می‌پردازد.

آمادگی جسمانی

دوچرخه سواری ورزشی است که بیشتر به چشم تفریح به آن نگاه می‌شود. اغلب ما در کودکی نیز دوچرخه سواری کردیم و با خود فکر می‌کنیم که چرا باید حالا که بزرگ شدیم سخت بگیریم، اما در کودکی بدن و غضلات ما مدام در تکاپو بود و به نوعی آمادگی جسمانی داشتیم. حالا به علت عدم تحریک کافی و کوچکی عضلات، ممکن است بدن به اصطلاح خشک‌شده باشد.

در این زمان ورزش کردن به جای اثرات مثبت برای بدن، آسیب می‌رساند؛ حتی ممکن است دچار کشیدگی عضلات شویم که به شدت دردناک هستند.

قوانین محلی خود را بشناسید

برخی از محله‌ها خط‌کشی‌های مخصوص برای دوچرخه سواری دارند. شاید محل شما هم داشته باشد و دقت نکرده باشید، ممکن است برخی مراکز کرایه دوچرخه در نزدیک شما وجود داشته باشد.

بهتر است قبل از شروع، از این دسته موقعیت‌ها باخبر شوید. گاهی در برخی مناطق به علت مناسب نبودن زمین، دوچرخه سواری ممنوع است. آگاهی از این قوانین به شما کمک می‌کند با دید باز تری به این ورزش لذت‌بخش بپردازید.

در راستای یک خط برانید

دوچرخه هم مانند ماشین و موتور باید قوانین مربوط به راهنمایی و راننندگی را رعایت کند و هم مراقب عابرین پیاده باشد. بهتر است در هنگام رکاب زدن، هنسفیری در گوش نداشته باشید. زیرا صداها به امن راندن شما کمک می‌کنند.

عابرین پیاده را نابینا، ناشنوا و لال در نظر بگیرید و بیشتر حواس خود را جمع کنید مخصوصا وقتی در پارک‌ها می‌رانید مراقب کودکان باشید. تنها در پیست‌های مخصوص دوچرخه، حق دارید تند برانید.

کرونا را از یاد نبرید

از یاد نبرید که ویروس کرونا، همواره در کمین برای حمله است. تمام نکات و اصول بهداشتی را برای پیشگیری از این بیماری، انجام دهید. از ماسک و دستکش استفاده کنید و اگر با گروهی به دوچرخه سواری می‌روید، فاصله‌ی اجتماعی (بین ۱ تا ۱.۵ متر) را رعایت فرمایید. قبل از ورود به خانه چرخ‌ها دوچرخه را با مواد مخصوص، استریل کنید. با کیلیک بر اینجا از تفاوت بین ضد عفونی و استریل کردن، بخوانید.

استفاده از کلاه ایمنی

همان‌طور که اشاره کردیم دوچرخه نیز باید قوانین وسایل نقلیه را رعایت کند و همان‌گونه که خطر آفرین است، ممکن است آسیب نیز ببینند. پس برای حفظ جان کسی که دوچرخه سواری می‌کند نیاز است که قوانینی را رعایت کند. مهم‌ترین آنها، کلاه ایمنی است. کلاه را باید به نحوی بر سر خود بگذارید که فیت باشد و جا به جا نشود. صحیح‌ترین نوع فاصله‌ی کلاه، تقریبا ۲ انگشت بین کلاه و ابروها است.

با کسی همراه شوید که تجربه ‌بیشتری از شما دارد

با کسی دوچرخه‌سواری کنید که بیشتر از شما تجربه دارد. در این صورت با اعتماد به نفس بیشتری به این ورزش ادامه می‌دهید. در ضمن این که از تجربیات او نیز استفاده می‌کنید و شاید برخی خطاها را انجام ندهید.

از سلامت فنی دوچرخه مطمئن شوید

حتما از سلامت ترمزها مطمئن شوید. از جمله اهرم مکانیکی روی فرمان، سیم ترمز و لنت‌های ترمز.

باد چرخ‌ها را چک کنید و اگر کم‌باد هستند آنها را تنظیم کنید تا آسیبی به تیوپ نزند و خرج بیشتری روی دست‌تان نگذارد.

صندلی یکی از مهم‌ترین در اجزای دوچرخه است؛ زیرا در صورت مناسب نبودن آن اولین نشانه‌اش کمر درد در شما است.

زنجیر دوچرخه را چک کنید و مطمئن شوید که در سر جای خود قرار دارد. قبل از رفتن به مسیرهای طولانی حدود ده دقیقه با دوچرخه برانید تا اگر مشکلی دارد متوجه شوید و به آن رسیدگی کنید.

قفلی برای دوچرخه تهیه کنید که بدون کلید، دوچرخه تکان نخورد

برای جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه این موضوع مهم است و باید توجه کنید. قفلی برای چرخ دوچرخه تهیه کنید که به هیچ عنوان بدون باز شدن تکان نخورد.

مسابقه دادن در محل‌های غیر مناسب خودداری کنید

این که شما دوست دارید بر مهارت‌ دوچرخه سواری خود تمرین کنید و بیشتر یاد بگیرید هیچ انتقادی وارد نیست؛ ولی بر شرایطی که خود و دیگران را در خطر قرار دهید، انتقاد وارد است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.