• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

لرستان در هیمالیانوردی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد/ تکمیل قرارگاه کوهنوردی تیون اشترانکوه

  • کد خبر : 77809
  • 11 مرداد 1401 - 14:39
لرستان در هیمالیانوردی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد/ تکمیل قرارگاه کوهنوردی تیون اشترانکوه
بام: سرپرست ورزش و جوانان لرستان با اشاره ابعاد همگانی و قهرمانی ورزش کوهنوردی و نقش مهم کوهنوردان در ‌مدیریت بحران و حوادث بر لزوم ترویج هرچه بیشتر کوهنوردی در سطح استان و تقویت هیأت‌های شهرستانی تأکید ‌کرد.

سیدآرش قیاسیان در مجمع انتخاباتی هیأت کوهنوردی لرستان که با حضور رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در سالن جلسات هلال احمر استان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و همچنین تسلیت به خانواده‌های جانباختگان سیل اخیر، اظهار کرد: هیأت کوهنوردی در دو بعد همگانی و قهرمانی می‌تواند در جامعه مدنی تأثیرگذار باشد و خیل عظیمی از علاقه‌مندان به این ورزش را در بخش‌های آقایان و بانوان جذب کند.

وی افزود: با سیاست‌ها، روش‌ها و متدهایی که از فدراسیون کوهنوردی در دهه هفتاد با همکاری بزرگان کوهنوردی کشور و همچنین آقای زارعی و همکاران او شاهد بودیم اتفاقات خوبی در کوهنوردی نوین کشور رخ داد که به استان‌های دیگر نیز سرایت کرد.

قیاسیان با بیان اینکه کوهنوردی نوین کشور افتخارات شگرفی را نیز نصیب جامعه ورزش کرد، گفت: سرایت این خودباوری در استان‌ها باعث شد امروز شاهد اهتزار پرچم میهن اسلامی توسط بانوان و آقایان کوهنورد بر فراز هیمالیا و اخیراً نیز درخشش دو کوهنورد ایرانی در صعود به k۲ باشیم.

سرپرست ورزش وجوانان لرستان با تأکید بر لزوم ترویج ورزش کوهنوردی در سطح استان و تقویت هیأت‌های شهرستانی، تصریح کرد: مدیران باشگاه‌ها و رؤسای هیأت‌های کوهنوردی در سطح شهرستان‌های لرستان مدیرانی بحران محور هستند و در طی این مدت در بسیاری از حوادث استان ازجمله سیل سال ۹۸، اتفاقات کول جنو و هرگونه فعالیت و اقدام پیشگیرانه‌ای با همت و تشریک مساعی و استفاده از آموزه‌های فدراسیون و بزرگان کوهنوردی بسیاری از مسائل را مهار کنند.

قیاسیان با اشاره به نقش هیأت کوهنوردی در نجات جان انسان‌ها و جلوگیری و پیشگیری از حوادث احتمالی، گفت: هیأت‌های کوهنوردی در سطح شهرستانی بازوهای اداره‌کل هستند و در بحران‌های مختلف ازجمله در ایام کرونا با مدیریت و اقدامات خود باعث دلگرمی مردم شدند.

وی با اشاره به موفقیت‌های کوهنوردی استان، عنوان کرد: در طی این مدت هیأت کوهنوردی لرستان در حوزه آموزش، امداد و نجات و هیمالیا نوردی گام‌های خوبی برداشته است.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان افزود: لرستان یکی از استان‌هایی است که در هیمالیانوردی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، همچنین کوهنوردان لرستانی در مسابقات قهرمانی اسکای راینینیگ افتخاراتی را کسب کردند و در زمینه آموزش نیز مدرسین علمی و تأثیرگذاری در یخ و برف استان فعالیت دارند.

قیاسیان با اشاره اقدامات انجام گرفته در حوزه عمرانی ورزش کوهنوردی لرستان، بیان کرد: احداث چندین دیواره سنگنوردی در شهرستان‌های الیگودرز، خرم‌آباد، سلسله و نورآباد از جمله این اقدامات بوده است، همچنین نصب دیواره بروجرد و دیگر شهرستان‌ها نیز از برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان به قرارگاه تیون در اشترانکوه ازنا اشاره کرد و افزود: روز پنجشنبه هفته جاری میزبان رییس شرکت توسعه و تجهیز به‌عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان در استان خواهیم بود تا با پیگیری برای تکمیل این قرارگاه این پروژه مهم ورزشی مؤثر در پوشش آموزش، امداد و نجات، پیشگیری معضلات اشترانکوه را در سال ۱۴۰۱ به انجام برسانیم.

وی به تعمیر و تجهیز قرارگاه گُل‌گُل اشترانکوه به عنوان یک پناهگاه برای خدمات‌رسانی ویژه به کوهنوردان کشور نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از هیات کوهنوردی ازنا در خصوص نصب روشنایی و سرویس‌های پناه گاه کول جنو و نصب ملزومات وسایل امدادی در این پناهگاه، گفت: هیأت‌های دورود، ازنا و الیگودرز در مسیر اشترانکوه ضمن استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در حوزه امداد و نجات، حفظ و مرمت پناهگاه‌های منطقه کوشا هستند.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان با تقدیر از هیأت‌هایی که در ترویج، احیا و فرهنگ سازی کوهنوردی در سطح شهرستانی فعال هستند نیز خاطرنشان کرد: اقدامات روسای این هیات‌ها به عنوان رسولان سلامت باعث شده است تا مردم در حوزه بانوان وآقایان بیشتر از پیش به سمت ورزش کوهنوردی کشانده شوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.