• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

لهستانی‌ها به دنبال اسکی لیلاپیک

  • کد خبر : 37469
  • 02 اردیبهشت 1400 - 22:04
لهستانی‌ها به دنبال اسکی لیلاپیک
بام نیوز: بارگیل ۳۳ ساله به عنوان اسکی باز رشته صحرانوردی و کوه‌نوردی با اسکی و کوهنوردی شناخته شده در لهستان می‌باشد. وی بزرگ شده لیتوانی است و سه بار قهرمان کوه‌نوردی با اسکی لهستان و مقام سوم جام جهانی را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، یک تیم کوه‌نوردی با اسکی پنج نفره لهستانی برای اسکی در ارتفاع ۶۰۹۶ متری لیلاپیک در دره شیگر بالتیستان وارد پاکستان شد.
رهبری این تیم را کوهنورد و اسکی باز مشهور اندره بارگیل برعهده دارد. او در تابستان ۲۰۱۸ توانست پس از صعود بدون اکسیژن به کی۲ از فراز این کوه نخستین اسکی کامل تا کمپ اصلی را انجام دهد.
اعضای دیگر تیم شامل “جد بارانوسکی”، “جکوب کارول غزلا”، “داریوش جزی زالوسکی” و “بارتلومیژ پاولیکوفسکی” می‌باشند.
“بارگیل می‌گوید: “در سفر پیشین به پاکستان به شدت محو زیبایی جنون آمیز قله لیلا شده است”.البته پیش از صعود و اسکی برروی لیلا پیک آنها تلاش خواهند کرد قله صعود نشده یواش سار باارتفاع ۶۱۷۸ متر واقع در دره شمشال را صعود کنند. درسال ۲۰۱۸ تیمی لهستانی به سرپرستی “کریستف ویلیجکی” معروف تلاشی تا ارتفاع ۵۸۰۰ متری این کوه داشت.
بارگیل ۳۳ ساله به عنوان اسکی باز رشته صحرانوردی و کوه‌نوردی با اسکی و کوهنوردی شناخته شده در لهستان می‌باشد. وی بزرگ شده لیتوانی است و سه بار قهرمان کوه‌نوردی با اسکی لهستان و مقام سوم جام جهانی را در اختیار دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.