• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

ماندگاری گردوغبار در استان بوشهر/بارندگی دور از انتظار نیست

  • کد خبر : 76356
  • 14 تیر 1401 - 21:32
ماندگاری گردوغبار در استان بوشهر/بارندگی دور از انتظار نیست
بام نیوز: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ماندگاری گردوغبار در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش پوشش ابر در استان، بارندگی دور از انتظار نیست.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته در برخی مناطق جنوبی استان بر پوشش ابر افزوده خواهد شد و عمدتاً در ساعاتی از وقت عصر تا شب وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی این مدت با وزش بادهای شمالی در مناطق همجوار استان، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان و روی دریا پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گرد و غبار و کاهش دید افقی، در مناطق جنوبی افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی تاکید کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در برخی ساعات تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد بیان کرد: با توجه به نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای به استان، بررسی تصاویر و داده‌های ماهواره هواشناسی نشان‌دهنده تداوم ماندگاری گردوغبار در این مناطق و کاهش دید افقی و کیفیت هوا است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی ادامه داد: توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و خاک پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.