• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

مدیرکل بحران کرمانشاه: از فعالیت‌های کوهنوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود

  • کد خبر : 85164
  • 22 فروردین 1402 - 0:29
مدیرکل بحران کرمانشاه: از فعالیت‌های کوهنوردی و حضور در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود
بام: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نسبت به احتمال وقوع رگبار باران و آذرخش در مناطق مختلف استان هشدار داد و از مردم و سازمان‌های مسوول خواست برای جلوگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی، هشدارها را جدی بگیرند.

«افشین یگانه» شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بام، تاکید کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی شدید از فردا(سه شنبه) و ادامه آن تا ظهر جمعه، از مردم عزیز درخواست می شود ضمن خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها را محکم کنند.

وی، رعایت نکات ایمنی در گذر از مناطق در معرض خطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان(چادرهای مسافرتی)، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در حین عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی را از دیگر ضرورت های مواجهه با سامانه بارشی جدید در استان کرمانشاه دانست.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه همچنین با تاکید بر پایداری شبکه ها ارتباطی و خدماتی از سوی مسوولان مربوطه، اظهارداشت: لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌ها و همچنین استحکام سازه‌های گلخانه‌ای و دامی در سطح استان و جلوگیری از تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها مورد تاکید قرار گیرد.

وی، وزش باد شدید همراه با گرد و غبار را از دیگر تبعات ورود سامانه بارشی جدید به کرمانشاه دانست.

بنابر اعلام هواشناسی سامانه‌ای ناپایدار از اواخر روز سه‌شنبه تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به تدریج سبب بارش نسبتاً سنگین باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.