• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
0

مدیرکل ورزش همدان: ۱۹ رشته برای بازی‌های آسیایی هدفگذاری شده است

  • کد خبر : 84810
  • 06 فروردین 1402 - 21:47
مدیرکل ورزش همدان: ۱۹ رشته برای بازی‌های آسیایی هدفگذاری شده است
بام: مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: 19 رشته ورزشی برای حضور قدرتمند ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین هدفگذاری شد.

«علی حقیقی» روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار بام اظهار داشت: هاکی، هندبال، دوچرخه سواری، ووشو، وزنه برداری، نابینایان و کم بینایان، کوهنوردی، کشتی، کبدی، کاراته، قایقرانی، ژیمناستیک، دوومیدانی، دوچرخه سواری، جودو، جانبازان معلولین، تیراندازی و تکواندو و تنیس روی میز رشته‌های ورزشی مورد هدف ما برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری رویدادهای مهم فراملی را پیش رو داریم، بیان کرد: ۱۹ هیات ورزشی را برای کسب سهمیه شناسایی کرده‌ایم و هدف ما حضور حداکثری در بازی‌های آسیایی است.

حقیقی ادامه داد: این تعداد هیات ورزشی با بررسی‌های صورت گرفته شناسایی شده‌اند و ورزشکاران آن‌ها در تیم‌های ملی و میادین مختلف ورزشی درخشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هیات‌های ورزشی باید وضعیت قهرمانان را به صورت مداوم رصد کنند و ضمن ارایه گزارش فعالیت آن‌ها به دستگاه ورزش، پیگیری لازم را برای حل مشکلات مستعدین داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: حمایت همه جانبه از قهرمانان ورزشی داریم و این رویکرد مثبت باعث شده تا مسیر رسیدن به عضو ثابت تیم ملی برای نخبه‌های ورزش استان هموار شود.

وی بیان کرد: حمایت‌های دستگاه ورزش علاوه بر در اختیار گذاشتن بهترین امکانات، به لحاظ مالی هم هست که به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

به گزارش بام نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هوانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر از ۱۹ شهریور تا سه مهر امسال برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ یکم تا ۱۶ مهر سال آینده انجام خواهد شد.

با توجه به سیاست‌های ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراسیایی مبنی بر اعزام کیفی کاروان ورزشی ایران به این دوره از رقابت‌ها و لزوم تعیین شفاف مسیر حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو برحسب شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستورالعمل اعزام به این رویداد تدوین شد.

استان همدان دارای ۵۰ هیات ورزشی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.