• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

مربی اسبق تیم ملی: قهرمانی آسیا برای فوتسال زنان ایران یک رویا شد

  • کد خبر : 82379
  • 24 دی 1401 - 19:46
مربی اسبق تیم ملی: قهرمانی آسیا برای فوتسال زنان ایران یک رویا شد
بام: مربی اسبق تیم ملی فوتسال زنان گفت: فدراسیون فوتبال مدت‌هاست که اردو و دیداری برای تیم ملی فوتسال زنان برگزار نمی‌کند. با ادامه این روند قهرمانی آسیا برای این تیم ایران تبدیل به یک رویا شده است.

فاطمه شریف در گفت و گو با بام درباره آینده تیم ملی فوتسال زنان، اظهار داشت: بزرگ‌ترین دلیل عدم تشکیل اردوهای تیم ملی فوتسال زنان لغو مسابقات ای‌اف‌سی به دلیل کرونا بود. در فدراسیون ایران تا زمانی که مسابقاتی نباشد اردویی تشکیل نمی‌شود و بازی دوستانه‌ای وجود ندارد. مسابقات فوتسال به دلیل کرونا لغو شد اما مسابقات فوتبال بعد از ۲ سال به روال عادی برگشته است.

وی افزود: اگر این رویه ادامه یابد، دیگر قهرمانی آسیا برای تیم ملی فوتسال زنان به رویا تبدیل می‌شود. کشورهای دیگر سیاست‌هایی مثل ما ندارند و حتی در نبود مسابقات ای‌اف‌سی، اردو و دیدارهای دوستانه برگزار می‌کنند. باید برای تیم ملی فوتسال زنان پشتوانه‌سازی وجود داشته باشد.

مربی اسبق تیم ملی فوتسال زنان اضافه کرد: میانگین رده سنی تیمی که در چندین سال گذشته قهرمان آسیا شد، اکنون بالاست. اگر بخواهیم جوانگرایی کنیم، این بازیکنان میدان ندیده‌اند. نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم و تیم ملی به لحاظ بازیکن به مشکل می‌خورد. امیدواریم هر چه زودتر نائب رئیس زنان فدراسیون فوتبال مشخص شود تا مربیان و بازیکنان فوتسال که در حق آنها اجحاف شده، گله خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی درباره سطح مسابقات سوپرلیگ فوتسال زنان گفت: در این فصل تیم‌ها خیلی به هم نزدیک هستند و بازی‌ها یک طرفه نبود. حال اینکه این رقابت‌ها سه دور برگزار شود، نیاز به کارشناسی‌های بیشتری دارد. فدراسیون اعلام کرده که در دور سوم تیمی میزبان می‌شود که در بازی رفت و برگشت نتیجه بهتری بگیرد. با این قانون فدراسیون، تیم‌های ضعیف آسیب می‌بینند. شاید آن تیم وضعیت مالی خوبی نداشته باشد.

سرمربی نصر فردیس ادامه داد: درست است که تیم‌های بالای جدول این حق را دارند تا به دلیل نتایج خوبی که کسب کردند در دور سوم میزبانی‌ها را داشته باشند اما نباید برای یک تیم ضعیف چنین قانونی بگذارند. باید در این زمینه چند کارشناس نظر دهند. این قانون صد درصد مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه لیگ پویایی داریم، یادآور شد: بازی‌ها قابل پیش‌بینی نیست. در دور دوم تنها تیمی بودیم که شکست نداشتیم و نتایج خوبی کسب کردیم. در اوایل چون دیرتر تیم را بستیم نتوانستیم نتایج مطلوب را کسب کنیم. در دور سوم تیم نصر فردیس، پیکان و پالایش شانس قهرمانی دارند. از شگفتی‌های لیگ این بود که تیم رایزکو با تیم پیکان مدافع عنوان قهرمانی ۶ بر ۶ مساوی کرد. ما نیز با این تیم سه بر سه مساوی شدیم. این نتایج نشان دهنده جذابیت لیگ است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.