• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24592
2

مردم از طبیعت‌گردی و کوهنوردی در کوهستان‌های البرز خودداری کنند

  • کد خبر : 85044
  • 17 فروردین 1402 - 0:50
مردم از طبیعت‌گردی و کوهنوردی در کوهستان‌های البرز خودداری کنند
بام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر باد شدید در این استان، هموطنان از هر گونه طبیعت گردی و کوهنوردی در کوهستان ها خودداری کنند.

محمد باقر خلفی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار کرد: با توجه به باد سنگین و بروز گرد و خاک شدید از هرگونه تردد و توقف در جاده های کوهستانی خودداری شود.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت: مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

خلفی یادآور شد که با توجه به هشدارهای مکرر سازمان های امدادی و هواشناسی مبنی بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به این هشدارها سبب مشکلات و اختلال برای ماموریت ها می شود.

مدیرکل هواشناسی البرزنیز پیشتر درباره ناپایداری هوا و وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک برای فردا پنجشنبه در این استان هشدار داد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.